Toplum içinde bireylerin,
toplumla bütünleşememesi ve toplum içinde yaratılan fırsatlara, toplumun diğer
üyeleri kadar erişememesi olarak tanımlanabilecek olan sosyal dışlanma kavramı,
özellikle dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, gençler, yaşlılar,
engelliler, göçmenler vb.) açısından önemli bir risk olarak görülmektedir. Bu
çalışmada lisansüstü öğrenimine devam eden alan dışı (farklı bir bölümde lisans
eğitimi almış) öğrencilerinin herhangi bir faktörden dolayı sosyal dışlanmaya
maruz kalıp kalmadıkları araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemleri içinde yer
alan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile yapılan çalışmada elde edilen
verilerin araştırmacılar tarafından analiz edilmesiyle, öğretim elemanlarından
kaynaklı kimi sebeplerin bu öğrencilerde sosyal dışlanmışlık hissi yarattığı
belirlenmiştir. Ayrıca yapılan çalışmada cinsiyet farklılığının, mülakat
yapılan görüşmeciler özelinde sosyal dışlanmaya maruz kalma açısından bir fark
yaratmadığı ortaya konmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.