Sosyal medya platformları aracılığıyla etkili ve değerli
içerik oluşturularak, tutundurma faaliyetlerinin en uygun şekilde yapılabilmesi
ve müşteri beklentilerinin karşılanması noktasında dijital içerik pazarlaması günümüzde
önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada firmaların sosyal medya aracılığıyla paylaştığı
dijital içeriğin algılanan faydasının ve sürü davranışının, tüketicilerin bu dijital
içeriği başkalarıyla paylaşma davranışı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma bağlamında veri toplama aracı
olarak geliştirilen anket formu kasti örnekleme ile seçilmiş 493 katılımcıya
çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Çoklu regresyon analizi bulgularına göre
dijital içerik pazarlaması faaliyetlerinin tüketiciler tarafından algılanan eğlence,
güvenirlik ve maddi faydaları ile sürü davranışının, içeriği paylaşım davranışı üzerinde etkili
olduğu saptanmış, ancak bilgilendirme faydasının anlamlı bir etki yaratmadığı
görülmüştür. Çalışma bulgularının hem
ülkemizdeki içerik pazarlaması literatürüne hem de sosyal medyada uygulanacak
olan içerik pazarlaması faaliyetlerinin tasarlanması ve duyurulması noktasında
işletmelere yönelik katkıları olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.