Günümüz tüketici anlayışını esas alan ve tüketici tarafından
keşfedilme stratejisini (çekme stratejisi) benimseyen sosyal medya araçları,
tüketicinin ürünleri fark etmesini sağlamada büyük önem taşımaktadır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesi sonucunda çift yönlü bir iletişim algısına sahip olan tüketiciler,
bilgiyi edinmenin yanı sıra aynı zamanda da bilgiyi yayma rolüne de sahip
olmuşlardır. Böylelikle sosyal medya algısı, tüketim alışkanlıkları açısından önemli
bir unsur haline gelmiştir. Yapılan bu çalışmada, sosyal medyada tüketim algısının kadın
tüketicilerin satın alma davranışına etkisi olup olmadığı belirlenmek
istenmiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için, 350 kişilik bir katılımcı ile
anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda kadın tüketicilerin,
sosyal medyada tüketim algılarından olan deneyim, fayda ve bilişsel algılarının
satın alma davranışına etkisi olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal
medya algısında gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti gerçekleştiğinde ürünlere
karşı satın alma isteklerinin daha çok arttığı anlaşılmıştır.
Sosyal Medya Algısı Tüketici Algısı Satın Alma Davranışı Algı Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.