Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 155 - 164, 31.12.2019
https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389

Öz

Bu çalışmanın amacı turizm eğitimi alan son sınıf
öğrencilerinin yenilikçilik eğilimlerini demografik özelliklerine göre
farklılık gösterip göstermediğini belirleyebilmektir. Bu amaç doğrultusunda 4
yıllık bir turizm eğitim ve öğretim kurumunun turizm bölümünde turizm eğitimi
alan son sınıf öğrencilerinin yenilikçilik eğilimleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmış ve anket
tekniği ile toplam 220 öğrenciden veriler toplanmıştır. Analiz sonucunda, öğrencilerin
yenilikçilik eğilimleri ile turizm sektöründe çalışmayı düşünmesi, çalışmak
istenilen sektör, iş kurma olasılığı ve işyeri kurulması düşünülen bölge
düşünceleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

Bu çalışma 2019.15.01.1030 numaralı Düzce Üniversitesi BAP projesi kapsamında desteklenmiştir.

Proje Numarası

2019.15.01.1030

Teşekkür

9. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aslan E, (2018). İnovasyon ve Girişimcilik (3. Baskı Çeviri), Ankara, Nobel Yayıncılık
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik (İnovasyon) Düzeyleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(2), 140
  • Cem, Işık., Tırak, L., ve Zennube, I. Ş. I. K. (2016). Potansiyel kadın turizmcilerin girişimcilik ve inovasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Ekonomi, Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 31-44.
  • Cronbach, LJ. (I 990). Essentials ofPsychological Testing. (Fifth Edition). New York:
  • Drucker, P. (1985). Innovation and Entrepreneurship: Practise and Principles. New York: Harper & Row
  • Field, A. (2000). Discovering Stattisticsusing SPSS for Windows, London – ThousandOaks – New Delhi: Sagepublications.
  • Hair, C. F, Anderson, R. E.,Tatham, R. L., ve Black, V. C. (1998). Multivariate Data Analaysis. 5th edition. New Jersey: PrintenceHall HarperCoIIins.
  • Işık, C., ve Türkmendağ, T. (2016). Atatürk Üniversitesi turizm fakültesi öğrencilerinin bireysel yenilikçilik algılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(1), 70-99.
  • Jong De J.P.J.(2007). Individual Innovation, The Connection Between Leadership and Employees’ Innovative Work Behavior, Academısch Proefschrıft, ISBN 978-90- 371-0725-8
  • Karadal H, (2016). Girişimcilik: Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi & Güncel Konular Girişimci Destekleri & İş Planı (Gözden Geçirilmiş 4.Baskı) İstanbul, Beta Yayınları.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve Amos Uygulamalı Nitel ve Nicel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği. Sivas, Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kert, S. B., ve Tekdal, M. (2012). Farklı eğitim fakültelerine devam eden bireylerin yenilikçilik algılarının karşılaştırılması. Gaziantep Üniversite Journal of Social Sciences, 11(4), 1150-1161.
  • Korucu, A., ve Olpak, Y. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 109-127.
  • Özen, Y., ve Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 395.
  • Schumpeter, J.A. (1934). The Theory of Economic Development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Sekaran, U. (1992). ResearchMethodsfor Business, Canada: John Wiley&Sons, Inc.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Yaşın, C. (2003). Siyasal Araştırmalarda Örneklem Sorunu, Gazi Üniversitesi, İletişim 2003/18
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muammer Mesci 0000-0002-3053-3954

Zeynep Mesci 0000-0003-0697-9005

Sümeyye Tizgili Bu kişi benim 0000-0003-2165-6888

Proje Numarası 2019.15.01.1030
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2019
Kabul Tarihi 8 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Mesci, M., Mesci, Z., & Tizgili, S. (2019). Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, 7(3), 155-164. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389
AMA Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum-Yönetim-Yöntem (JIMM). Aralık 2019;7(3):155-164. doi:10.32705/yorumyonetim.643389
Chicago Mesci, Muammer, Zeynep Mesci, ve Sümeyye Tizgili. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2019): 155-64. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389.
EndNote Mesci M, Mesci Z, Tizgili S (01 Aralık 2019) Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 7 3 155–164.
IEEE M. Mesci, Z. Mesci, ve S. Tizgili, “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”, Yorum-Yönetim-Yöntem (JIMM), c. 7, sy. 3, ss. 155–164, 2019, doi: 10.32705/yorumyonetim.643389.
ISNAD Mesci, Muammer vd. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 7/3 (Aralık 2019), 155-164. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389.
JAMA Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum-Yönetim-Yöntem (JIMM). 2019;7:155–164.
MLA Mesci, Muammer vd. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, c. 7, sy. 3, 2019, ss. 155-64, doi:10.32705/yorumyonetim.643389.
Vancouver Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum-Yönetim-Yöntem (JIMM). 2019;7(3):155-64.

Değerli akademisyenler ve yazarlar

Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.

Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir. 


88x31.png

Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.