Amaç: Bu çalışma, uzaktan eğitime devam eden üniversite öğrencilerinin can sıkıntısı eğilimleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Materyal ve Metot: Betimleyici tipteki araştırma 492 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma materyali üç bölümden oluşmaktadır. Birinci kısımda demografik bilgi formu, ikinci kısımda Can Sıkıntısı Eğilimi Ölçeği, üçüncü kısımda ise Yaşam Doyumu Ölçeği yer almaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız değişkenlerin karşılaştırılmasında t ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Can Sıkıntısı Eğilimi Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği puanları arasında ilişkiyi ölçmek için Pearson korelasyon ve Can Sıkıntısı Eğilimi Ölçeği ile Yaşam Doyumu Ölçeği arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için etik kurul izni ve katılımcıların online onamları alınmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan bütün öğrencilerin Can Sıkıntısı Eğilimi Ölçeği puan ortalamaları 32,54±9,73, Yaşam Doyum Ölçeği puan ortalamaları 11,67±3,29 olarak saptanmıştır. Can Sıkıntısı Eğilimi Ölçeği ile Yaşam Doyum Ölçeği arasında negatif yönde orta şiddette korelasyon belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışma sonucunda can sıkıntısının yaşam doyumuna anlamlı etkisinin olduğu, öğrencilerin can sıkıntısı azaldıkça yaşam doyumunda artma olduğu saptanmıştır.
Can sıkıntısı uzaktan eğitim üniversite öğrenci yaşam doyumu
Bu çalışmada herhangi bir fon veya destekten yararlanılmamıştır.
---
Objective: This study was conducted to determine the relationship between boredom tendencies and life satisfaction of university students who continue distance education.
Materials and Methods: The descriptive study was conducted with 492 students. The study material consists of three parts. The first part includes the demographic information form, the second part includes the Boredom Tendency Scale, and the third part includes the Life Satisfaction Scale. In the evaluation of the data, t and ANOVA tests were used to compare the independent variables. Pearson correlation was used to measure the relationship between Boredom Tendency Scale and Life Satisfaction Scale scores, and regression analysis was used to determine the relationship between Boredom Tendency Scale and Life Satisfaction Scale. Ethics committee permission and online consent of the participants were obtained in order to conduct the research.
Results: The Boredom Tendency Scale mean score of all students participating in the study was found to be 32.54±9.73, and the Life Satisfaction Scale mean score was 11.67±3.29. There was a moderate negative correlation between the Boredom Tendency Scale and the Life Scale Satisfaction.
Conclusion: As a result of the study, it was determined that boredom has a significant effect on life satisfaction, and as the boredom of the students decreases, there is an increase in life satisfaction.
Boredom distance education life satisfaction university student
---
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | --- |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |