Bu çalışmada 2015 yılından bu yana ortaya koyduğu amaçları gerçekleştiren Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) 2016, 2017 ve 2018 yıllarında değerlendirme ve kalite güvencesi kapsamında yayınladığı durum raporlarının tematik olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak, çalışma kapsamında elde edilen sonuçlar İngiltere’nin kalite güvence ve değerlendirme sistemi ile karşılaştırılmıştır. Bu noktadan hareketle, kalite güvencesinde ileriye yönelik yapılabilecek sürdürülebilir gelişim planlarındaki iyileştirmelere yönelik önerilere yer verilmiştir. Çalışmada sınırlı sayıda kaynağın derinlemesine betimlenmesi ve incelenmesi hedeflendiği için nitel bir paradigma takip edilerek durum çalışması deseni kullanılmıştır. İçerik analizinin kullanıldığı çalışmada, yükseköğretimde kalite kapsamında faydalanılan toplam 77 kaynak içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar, kalite güvence sisteminin kalbini oluşturan kurumsal özerklik ve liderlik çalışmalarını uluslararasılaşma kapsamında ele alması ve ileriye yönelik misyonların oluşmasında öneriler sunması açısından önemlidir. Türkiye’deki yükseköğretim kurumları arasında iş birliği ve eklemlenme kapsamında hem diploma programları hem de mikro kredilendirme sistemlerine yönelik ileriye dönük öneriler sunulmuştur.
Değerlendirme içerik analizi İngiltere kalite güvence Türkiye yükseköğretim
In this study it is aimed to examine the status reports which were published by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) in 2016, 2017 and 2018 within the scope of evaluation and quality assurance, thematically. In addition, the results were compared with the UK’s quality assurance and evaluation system. From this point of view, suggestions for improvements in sustainable development plans that can be made for the future in quality assurance are included. This study describes and examines a limited number of sources in depth, so a case study design with a qualitative focus was employed. The study, in which content analysis was used, was analyzed with the content analysis method of a total of 77 resources used within the scope of quality in higher education. The results obtained in the study are important in terms of considering the institutional autonomy and leadership studies, which form the heart of the quality assurance system, within the scope of internationalization. Forward-looking suggestions were presented concerning both the diploma programs and micro-credit systems within the scope of collaboration and articulation among institutions of higher education in Türkiye.
Content analysis England evaluation higher education quality assurance Türkiye
The dataset of this study regarding England was obtained when one of the authors was an academic visitor to the UK under the supervision of Prof. Dr. Orhan Gemikonakli. We thank Dr. Gemikonakli for his contributions to the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: Supplement |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.