Graduate education, which enables the production of scientific knowledge, the training of scientists and the introduction of senior sector managers into business life, has a decisive role in the development of countries. Students, who are one of the building blocks of graduate education, may encounter many problems during their education. The aim of this study is to identify the problems faced by the students who receive master’s and doctorate education in the department of International Trade and Logistics during their graduate education processes and to develop solutions to eliminate these problems. The study group of the research consists of 25 ITL postgraduate students studying at various universities, determined through maximum variation sampling. The in-depth interview method was used to explore students’ perceptions. The collected data were analyzed in the MAXQDA 2022 program, and descriptive and content nalysis were performed. According to the results, the participants in the postgraduate education process experienced individual, field-related, university-based, academic staff and legislation-related difficulties. The majority of the students faced difficulties in terms of time management, access to data and transition to online education. Accordingly, the participants mostly want their departments to add practical courses in the field of ITL, to establish cooperation between the university and the industry, and to enrich the course content related to logistics and research methods. This study is expected to contribute to both the literature and the education given in the ITL departments by revealing the problems that need to be adressed in ITL graduate education.
Department of ınternational trade and logistics postgraduate education problems in utl postgraduate education content analysis.
Bilimsel bilginin üretilmesi, bilim insanlarının yetiştirilmesi ve üst düzey sektör yöneticilerinin iş yaşamına kazandırılmasını sağlayan lisansüstü eğitim, ülkelerin kalkınmasında belirleyici bir role sahiptir. Lisansüstü eğitimin yapıtaşlarından biri olan öğrenciler, öğrenim gördükleri süreçte birçok sorun ile karşılaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Ticaret ve Lojistik ana bilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimi alan öğrencilerin lisansüstü eğitim süreçlerinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunları bertaraf etmeye yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemi doğrultusunda belirlenen, farklı üniversitelerde lisansüstü öğrenim gören 25 UTL ana bilim dalı öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin algılarını keşfetmeye yönelik derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler MAXQDA 2022 programında çözümlenerek, betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların lisansüstü eğitim sürecinde bireysel, alana ve akademik personele yönelik, üniversite ve mevzuat kaynaklı olmak üzere çeşitli sorunlar ile karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu zaman yönetimi, verilere erişim, online eğitime geçiş açısından sıkıntılarla karşılaşmıştır. Buna göre, ağırlıklı olarak katılımcılar UTL alanında uygulamaya yönelik derslerin eklenmesini, üniversite ve sektör arasında iş birliği oluşturulmasını, lojistik ve araştırma yöntemlerine ilişkin ders içeriklerinin zenginleştirilmesini istemektedir. Bu araştırmanın UTL lisansüstü eğitiminde geliştirilmesi gereken yönleri açıklaması bakımından hem alanyazına hem UTL ana bilim dalında verilen eğitime katkı sunacağı düşünülmektedir.
İçerik analizi lisansüstü eğitim uluslararası ticaret ve lojistik ana bilim dalı utl lisansüstü eğitimindeki sorunlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.