Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Experienced by Graduate Students in the Department of International Trade and Logistics

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 157 - 177, 13.10.2023
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1205912

Öz

Graduate education, which enables the production of scientific knowledge, the training of scientists and the introduction of senior sector managers into business life, has a decisive role in the development of countries. Students, who are one of the building blocks of graduate education, may encounter many problems during their education. The aim of this study is to identify the problems faced by the students who receive master’s and doctorate education in the department of International Trade and Logistics during their graduate education processes and to develop solutions to eliminate these problems. The study group of the research consists of 25 ITL postgraduate students studying at various universities, determined through maximum variation sampling. The in-depth interview method was used to explore students’ perceptions. The collected data were analyzed in the MAXQDA 2022 program, and descriptive and content nalysis were performed. According to the results, the participants in the postgraduate education process experienced individual, field-related, university-based, academic staff and legislation-related difficulties. The majority of the students faced difficulties in terms of time management, access to data and transition to online education. Accordingly, the participants mostly want their departments to add practical courses in the field of ITL, to establish cooperation between the university and the industry, and to enrich the course content related to logistics and research methods. This study is expected to contribute to both the literature and the education given in the ITL departments by revealing the problems that need to be adressed in ITL graduate education.

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596–607.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89–107.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri- SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • ALU. (2022). Army Logistics University. Erişim adresi https://alu. army.mil (5 Haziran 2022).
  • Appel, M. L., & Dahlgren, L. G. (2003). Swedish doctoral students’ experiences on their journey towards a phd: obstacles and opportunities ınside and outside the academic building. Scandinavian Journal of Educational Research, 47(1), 89–110.
  • Arastaman, G., Uslu, O., Arslan, S. Y. ve Gülsoy Kerimoğlu, P. N. (2020). Eğitim yönetimi alanında doktora öğrencisi olmak: lisansüstü öğrencilerin bakış açısından fenomenolojik bir inceleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 8(4), 1323–1346.
  • Arısoy, E. (2021). Lisansüstü eğitimde danışman danışan ilişkilerinin niteliği ile araştırma kaygısı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aslan, M. & Sağlam, M. (2017). Eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin öğretim elemanlarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi , 5(2), 335-351.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4–16.
  • Aydın, E., & Hayal, M. A. (2014). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı, 74–79.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: nitel bir araştırma (Niğde ili örneği). Yüksekögretim Dergisi, 3(2), 61–69.
  • Başer, N., Narlı, S., & Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 129– 135.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28.
  • Bedlek, P. (2022). Uluslararası ticaret ve lojistik ile uluslararası ticaret ve lojistik yönetimi ana bilim dallarında yazılan tezlerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Tarsus Üniversitesi Lisanüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, B. (2023). Türk akademisinde lisansüstü süreçlerde yaşanan sorunlara bir çözüm önerisi olarak akademik koçluk. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(1), 60-77.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousands Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative ınquiry research design: choosing among five approaches. CA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, Çev.). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33–41.
  • Çepni, O., Kılınç, A. Ç., & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions : a qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1–16.
  • Çiftçi, Ö., & Bulut, K. (2018). Lisansüstü eğitim programlarındaki sorunlar: nitelik açısından bir değerlendirme. Lisansüstü Eğitim Forumu.
  • Daud, D. (2012). Logistics educational needs of malaysia: a conceptual study. Academic Research International, 3(3), 336–344.
  • Demirdelen Alrawadieh, D., & Yazıt, H. (2021). Doktora deneyiminin öğrenciler ve akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(46).
  • Erkan, B. (2014). Türkiye’de lojistik sektörü ve rekabet gücü. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 1(1), 44-65.
  • Erturgut, R. (2016). Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Fontana, A. ve Frey, J. (1994). Interviewing: the art of science. In N. Denzin, ve Y. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 361-376). Thousand Oaks, CA: Sage Publication, Inc.
  • Glaser, B. G. and Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory strategies for qualitative research. Aldine Publishing Company, Chicago.
  • Gömleksiz, M. N., & Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 68–74.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güler, D., Güler, Y., & Tuncel, S. (2021). Lisansüstü eğitimde öğrencilerin danışmanı ile olan ilişkilerinde yaşadıkları etik dışı davranışlar. Eğitim ve Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 21–30.
  • Gürgan Özturk, F., & Dinç, H. (2016). Lisansustu egitim alan muzik ogretmenlerinin egitimleri surecinde karsilastiklari sorunlar. İdil Journal of Art and Language, 5(21), 505–520.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 35(173), 157–172.
  • Irmak, E., & Pelit, İ. (2020). Türkiye’de lojistik sektörünün değerlendirilmesi (2000-2018). Turkish Studies Economy, 15(3), 1397–1415.
  • İpek Akbulut, H., Şahin, Ç. ve Çepni, S. (2013). Doktora tez sürecinde karşılaşılan problemlerin belirlenmesi eğitim fakültesi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 50–69.
  • Kahraman, Ü., & Tok, T. N. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147–164.
  • Karabacak, K. (2013). Lisansüstü bilimsel araştırma teknikleri (bat) dersinin uzaktan öğretimi’ne ilişkin uzaktan öğretim öğrencilerin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 75–84.
  • Karadağ, E., Danişman, Ş., Dulay, S., Öztekin Bayır, Ö., & Tekel, E. (2018). Eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin zorlu akademik yolculukları: Doktora tez süreci. Yüksekögretim Dergisi, 8(1), 103–112.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS AMOS META uygulamalı nitel-nicelkarma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H., & Kop, Y. (2013). Türkiye’de yüksek lisans öğreniminde yaşanan sorunlar: sosyal bilgiler öğretmenliği örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108–122.
  • Keskin, H., & Çavuşoğlu, D. (2012). Lojistik meslek yüksekokullarının türkiye’nin lojistik eğitim sorununun çözümüne katkısının tespiti ve olası çözüm önerileri. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, 509– 518.
  • Koşar, D., Er, E., & Kılınç, A. Ç. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370–392.
  • KLU. (2022). Kuhne Logistics University. Erişim adresi https:// www.the-klu.org/ (5 Haziran 2022).
  • Kurtoğlu Erden, M. & Seferoğlu, S. S. (2021). Lisansüstü düzeyde eğitime ilişkin öğrenci değerlendirmeleri: bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü lisansüstü öğrencileri örneği. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 939-958.
  • Küçüksolak, B. T. (2006). Dünya’da ve Türkiye’de lojistik eğitimi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Lubbe, S., Worrall, L., & Klopper, R. (2005). Challenges in postgraduate research: how doctorates come off the rails. Alternation, 12(1a), 241–262.
  • Mariano, L. J. B., & Potane, J. D. (2022). Benefits and difficulties of postgraduate student-researchers: a qualitative ınquiry. International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 9(03), 6852-6861.
  • MBS. (2023). T.C. Mevzuat Bilgi Sistemi. Erişim adresihttps:// www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&Mevzuat- Tur=7&MevzuatTertip=5 (6 Nisan 2023).
  • Nas, S., Peyman, D., & Arat, Ö. G. (2016). Bireylerin yüksek lisans yapma nedenleri üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), 571–599.
  • OECD. (2002). Transport logistics shared solutions to common challenges: shared solutions to common challenges.
  • Oluk, S., & Çolak, F. (2005). Milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17),141-144.
  • Özen, F., & Altunbay, M. (2021). Öğrencilerin lisansüstü eğitimden beklentileri ile ders ve danışman seçme süreçlerini etkileyen etmenler: bir şehir üniversitesi örneği. Yüksekögretim Dergisi, 11(1), 97–110.
  • Özkan, R. (2018). Lojistik eğitimi alan öğrencilerin staj algılarınınn işletme ile ilgili faktörler bağlaminda incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Tarsus Üniversitesi Lisanüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Özmen, Z. M., & Güç, F. A. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214–219.
  • Pyhältö, K., Toom, A., Stubb, J.,& Lonka, K. (2012). Challenges of becoming a scholar: a study of doctoral students’ problems and well-being. International Scholarly Research Network, 1–12.
  • Rooij, E. Van, Fokkens -Bruinsma, M., & Jansen, E. (2021). Factors that influence PhD candidates ’success: the importance of PhD project characteristics. Studies in Continuing Education, 43(1), 48–67.
  • Sayan, Y., & Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: dokuz eylül üniversitesi-balıkesir üniversitesi durum belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 59–66.
  • Seçkin, M., Aypay, A., & Apaydın, Ç. (2014). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin akademik danışmanlık hakkındaki görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 28–35.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2017). Supervision and the PhD process: perspectives of research assistants. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 163-182.
  • Şahin, E. (2018). Türkiye’de lojistik eğitimi, lojistik eğitim standartları, mesleki yeterlilik ve bologna süreci, AB Üye Ülkeleri İle Türkiye Kıyaslaması. Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şaşmaz Ören, F., & Karapınar, A. (2016). Öğretmen adaylarının mesleki yeterlik algılarıyla lisansüstü eğitime yönelik tutumları ve bu değişkenler arasındaki ilişki. Yüksekögretim Dergisi, 6(3), 105–116.
  • TCMS. (2022). T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. Erişim adresi https://www.mevzuat.gov.tr/ (5 Haziran 2022).
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Journal of Turkish Studies, 13(19), 1745–1764.
  • Topal, M., Saglam, H. İ., & Akgün, Ö. E. (2017). Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VIII. International Graduate Education Symposium Proceedings Book, 109–117.
  • Turan, E. Z. (2019). Yüksek lisans öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde lisansüstü tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. EjerCongress Bildiri Kitabı, 1236– 1243.
  • Tutar, H., Altınöz, M., & Güler, S. (2021). An analysis of phd students ’ views on the competencies of their supervisors. Yükseköğretim Dergisi, 11(2), 508–520.
  • Ulusoy, B., & Güçlü, N. (2020). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 368–386.
  • U.S. News. (2022). U.S. News & World Report. Erişim adresi https://www.usnews.com/bestcolleges/rankings/businesssupply- chain-managementlogistics (5 Haziran 2022).
  • Van Hoek, R. I. (2001). Logistics education achieving market and research driven skill development. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 31(7/8), 505–519.
  • Yazıt, H., & Demirdelen Alrawadieh, D. (2021). Doktora düzeyinde turizm öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-9.
  • Yetkiner, A., & İnce, M. (2016). Views of students regarding problems encountered in postgraduate education: a phenomenological research. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 373–383.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YÖK. (2022). Yükseköğretim Kurulu Atlas Erişim adresi https:// yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10824 (5 Haziran 2022).
  • YÖK. (2023). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi Erişim adresi https://istatistik.yok.gov.tr/ (18 Nisan 2023).
  • Zulfqar, A., Hussain, B., UzmaShahzadi, & KhalidaIlyas. (2021). Me and my research: exploring the academic and social challenges of researchers at higher education. Multicultural Education, 7(6), 364–374.
  • Whitaker, H. L. (2021). Barriers to compleiting degrees for UAF Ph.D. students. University of Alaska Fairbanks.

Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında Eğitim Gören Öğrencilerin Lisansüstü Eğitim Düzeyinde Yaşadığı Sorunlar

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 157 - 177, 13.10.2023
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1205912

Öz

Bilimsel bilginin üretilmesi, bilim insanlarının yetiştirilmesi ve üst düzey sektör yöneticilerinin iş yaşamına kazandırılmasını sağlayan lisansüstü eğitim, ülkelerin kalkınmasında belirleyici bir role sahiptir. Lisansüstü eğitimin yapıtaşlarından biri olan öğrenciler, öğrenim gördükleri süreçte birçok sorun ile karşılaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Ticaret ve Lojistik ana bilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimi alan öğrencilerin lisansüstü eğitim süreçlerinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunları bertaraf etmeye yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemi doğrultusunda belirlenen, farklı üniversitelerde lisansüstü öğrenim gören 25 UTL ana bilim dalı öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin algılarını keşfetmeye yönelik derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler MAXQDA 2022 programında çözümlenerek, betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların lisansüstü eğitim sürecinde bireysel, alana ve akademik personele yönelik, üniversite ve mevzuat kaynaklı olmak üzere çeşitli sorunlar ile karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu zaman yönetimi, verilere erişim, online eğitime geçiş açısından sıkıntılarla karşılaşmıştır. Buna göre, ağırlıklı olarak katılımcılar UTL alanında uygulamaya yönelik derslerin eklenmesini, üniversite ve sektör arasında iş birliği oluşturulmasını, lojistik ve araştırma yöntemlerine ilişkin ders içeriklerinin zenginleştirilmesini istemektedir. Bu araştırmanın UTL lisansüstü eğitiminde geliştirilmesi gereken yönleri açıklaması bakımından hem alanyazına hem UTL ana bilim dalında verilen eğitime katkı sunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596–607.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89–107.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri- SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • ALU. (2022). Army Logistics University. Erişim adresi https://alu. army.mil (5 Haziran 2022).
  • Appel, M. L., & Dahlgren, L. G. (2003). Swedish doctoral students’ experiences on their journey towards a phd: obstacles and opportunities ınside and outside the academic building. Scandinavian Journal of Educational Research, 47(1), 89–110.
  • Arastaman, G., Uslu, O., Arslan, S. Y. ve Gülsoy Kerimoğlu, P. N. (2020). Eğitim yönetimi alanında doktora öğrencisi olmak: lisansüstü öğrencilerin bakış açısından fenomenolojik bir inceleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 8(4), 1323–1346.
  • Arısoy, E. (2021). Lisansüstü eğitimde danışman danışan ilişkilerinin niteliği ile araştırma kaygısı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aslan, M. & Sağlam, M. (2017). Eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin öğretim elemanlarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi , 5(2), 335-351.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4–16.
  • Aydın, E., & Hayal, M. A. (2014). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı, 74–79.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: nitel bir araştırma (Niğde ili örneği). Yüksekögretim Dergisi, 3(2), 61–69.
  • Başer, N., Narlı, S., & Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 129– 135.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28.
  • Bedlek, P. (2022). Uluslararası ticaret ve lojistik ile uluslararası ticaret ve lojistik yönetimi ana bilim dallarında yazılan tezlerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Tarsus Üniversitesi Lisanüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, B. (2023). Türk akademisinde lisansüstü süreçlerde yaşanan sorunlara bir çözüm önerisi olarak akademik koçluk. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(1), 60-77.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousands Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative ınquiry research design: choosing among five approaches. CA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, Çev.). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33–41.
  • Çepni, O., Kılınç, A. Ç., & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions : a qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1–16.
  • Çiftçi, Ö., & Bulut, K. (2018). Lisansüstü eğitim programlarındaki sorunlar: nitelik açısından bir değerlendirme. Lisansüstü Eğitim Forumu.
  • Daud, D. (2012). Logistics educational needs of malaysia: a conceptual study. Academic Research International, 3(3), 336–344.
  • Demirdelen Alrawadieh, D., & Yazıt, H. (2021). Doktora deneyiminin öğrenciler ve akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(46).
  • Erkan, B. (2014). Türkiye’de lojistik sektörü ve rekabet gücü. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 1(1), 44-65.
  • Erturgut, R. (2016). Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Fontana, A. ve Frey, J. (1994). Interviewing: the art of science. In N. Denzin, ve Y. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 361-376). Thousand Oaks, CA: Sage Publication, Inc.
  • Glaser, B. G. and Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory strategies for qualitative research. Aldine Publishing Company, Chicago.
  • Gömleksiz, M. N., & Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 68–74.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güler, D., Güler, Y., & Tuncel, S. (2021). Lisansüstü eğitimde öğrencilerin danışmanı ile olan ilişkilerinde yaşadıkları etik dışı davranışlar. Eğitim ve Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 21–30.
  • Gürgan Özturk, F., & Dinç, H. (2016). Lisansustu egitim alan muzik ogretmenlerinin egitimleri surecinde karsilastiklari sorunlar. İdil Journal of Art and Language, 5(21), 505–520.
  • Güven, İ., & Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 35(173), 157–172.
  • Irmak, E., & Pelit, İ. (2020). Türkiye’de lojistik sektörünün değerlendirilmesi (2000-2018). Turkish Studies Economy, 15(3), 1397–1415.
  • İpek Akbulut, H., Şahin, Ç. ve Çepni, S. (2013). Doktora tez sürecinde karşılaşılan problemlerin belirlenmesi eğitim fakültesi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 50–69.
  • Kahraman, Ü., & Tok, T. N. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147–164.
  • Karabacak, K. (2013). Lisansüstü bilimsel araştırma teknikleri (bat) dersinin uzaktan öğretimi’ne ilişkin uzaktan öğretim öğrencilerin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 75–84.
  • Karadağ, E., Danişman, Ş., Dulay, S., Öztekin Bayır, Ö., & Tekel, E. (2018). Eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin zorlu akademik yolculukları: Doktora tez süreci. Yüksekögretim Dergisi, 8(1), 103–112.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS AMOS META uygulamalı nitel-nicelkarma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H., & Kop, Y. (2013). Türkiye’de yüksek lisans öğreniminde yaşanan sorunlar: sosyal bilgiler öğretmenliği örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108–122.
  • Keskin, H., & Çavuşoğlu, D. (2012). Lojistik meslek yüksekokullarının türkiye’nin lojistik eğitim sorununun çözümüne katkısının tespiti ve olası çözüm önerileri. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, 509– 518.
  • Koşar, D., Er, E., & Kılınç, A. Ç. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370–392.
  • KLU. (2022). Kuhne Logistics University. Erişim adresi https:// www.the-klu.org/ (5 Haziran 2022).
  • Kurtoğlu Erden, M. & Seferoğlu, S. S. (2021). Lisansüstü düzeyde eğitime ilişkin öğrenci değerlendirmeleri: bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü lisansüstü öğrencileri örneği. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 939-958.
  • Küçüksolak, B. T. (2006). Dünya’da ve Türkiye’de lojistik eğitimi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Lubbe, S., Worrall, L., & Klopper, R. (2005). Challenges in postgraduate research: how doctorates come off the rails. Alternation, 12(1a), 241–262.
  • Mariano, L. J. B., & Potane, J. D. (2022). Benefits and difficulties of postgraduate student-researchers: a qualitative ınquiry. International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 9(03), 6852-6861.
  • MBS. (2023). T.C. Mevzuat Bilgi Sistemi. Erişim adresihttps:// www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&Mevzuat- Tur=7&MevzuatTertip=5 (6 Nisan 2023).
  • Nas, S., Peyman, D., & Arat, Ö. G. (2016). Bireylerin yüksek lisans yapma nedenleri üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), 571–599.
  • OECD. (2002). Transport logistics shared solutions to common challenges: shared solutions to common challenges.
  • Oluk, S., & Çolak, F. (2005). Milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17),141-144.
  • Özen, F., & Altunbay, M. (2021). Öğrencilerin lisansüstü eğitimden beklentileri ile ders ve danışman seçme süreçlerini etkileyen etmenler: bir şehir üniversitesi örneği. Yüksekögretim Dergisi, 11(1), 97–110.
  • Özkan, R. (2018). Lojistik eğitimi alan öğrencilerin staj algılarınınn işletme ile ilgili faktörler bağlaminda incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Tarsus Üniversitesi Lisanüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Özmen, Z. M., & Güç, F. A. (2013). Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: durum çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214–219.
  • Pyhältö, K., Toom, A., Stubb, J.,& Lonka, K. (2012). Challenges of becoming a scholar: a study of doctoral students’ problems and well-being. International Scholarly Research Network, 1–12.
  • Rooij, E. Van, Fokkens -Bruinsma, M., & Jansen, E. (2021). Factors that influence PhD candidates ’success: the importance of PhD project characteristics. Studies in Continuing Education, 43(1), 48–67.
  • Sayan, Y., & Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: dokuz eylül üniversitesi-balıkesir üniversitesi durum belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 59–66.
  • Seçkin, M., Aypay, A., & Apaydın, Ç. (2014). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin akademik danışmanlık hakkındaki görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 28–35.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2017). Supervision and the PhD process: perspectives of research assistants. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 163-182.
  • Şahin, E. (2018). Türkiye’de lojistik eğitimi, lojistik eğitim standartları, mesleki yeterlilik ve bologna süreci, AB Üye Ülkeleri İle Türkiye Kıyaslaması. Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şaşmaz Ören, F., & Karapınar, A. (2016). Öğretmen adaylarının mesleki yeterlik algılarıyla lisansüstü eğitime yönelik tutumları ve bu değişkenler arasındaki ilişki. Yüksekögretim Dergisi, 6(3), 105–116.
  • TCMS. (2022). T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. Erişim adresi https://www.mevzuat.gov.tr/ (5 Haziran 2022).
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü eğitime devam eden öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Journal of Turkish Studies, 13(19), 1745–1764.
  • Topal, M., Saglam, H. İ., & Akgün, Ö. E. (2017). Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VIII. International Graduate Education Symposium Proceedings Book, 109–117.
  • Turan, E. Z. (2019). Yüksek lisans öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde lisansüstü tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. EjerCongress Bildiri Kitabı, 1236– 1243.
  • Tutar, H., Altınöz, M., & Güler, S. (2021). An analysis of phd students ’ views on the competencies of their supervisors. Yükseköğretim Dergisi, 11(2), 508–520.
  • Ulusoy, B., & Güçlü, N. (2020). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 368–386.
  • U.S. News. (2022). U.S. News & World Report. Erişim adresi https://www.usnews.com/bestcolleges/rankings/businesssupply- chain-managementlogistics (5 Haziran 2022).
  • Van Hoek, R. I. (2001). Logistics education achieving market and research driven skill development. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 31(7/8), 505–519.
  • Yazıt, H., & Demirdelen Alrawadieh, D. (2021). Doktora düzeyinde turizm öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-9.
  • Yetkiner, A., & İnce, M. (2016). Views of students regarding problems encountered in postgraduate education: a phenomenological research. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 373–383.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YÖK. (2022). Yükseköğretim Kurulu Atlas Erişim adresi https:// yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10824 (5 Haziran 2022).
  • YÖK. (2023). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi Erişim adresi https://istatistik.yok.gov.tr/ (18 Nisan 2023).
  • Zulfqar, A., Hussain, B., UzmaShahzadi, & KhalidaIlyas. (2021). Me and my research: exploring the academic and social challenges of researchers at higher education. Multicultural Education, 7(6), 364–374.
  • Whitaker, H. L. (2021). Barriers to compleiting degrees for UAF Ph.D. students. University of Alaska Fairbanks.
Toplam 77 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selin Bolat 0000-0002-0290-3540

Sezen Bozyiğit 0000-0002-0951-3588

Erken Görünüm Tarihi 29 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bolat, S., & Bozyiğit, S. (2023). Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında Eğitim Gören Öğrencilerin Lisansüstü Eğitim Düzeyinde Yaşadığı Sorunlar. Yükseköğretim Dergisi, 13(2), 157-177. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1205912

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.