The purpose of this study is to investigate the images of scientists through the
eyes of pre-service teachers of gifted students. The study involved 87 volunteer preservice
teachers. Data gathered from Chamber (1983)’s Draw-a-Scientist Test (DAST)
and open-ended questions. Students’ drawings were evaluated based on some criterions of scientist’s characteristics (e.g., appearance, gender). The results are similar to prior
studies and indicate that students’ images about scientists are stereotypical; images are
generally with glasses, laboratory coats, working with experiment tubes indoors; using
books and dominantly alone males in laboratories.
Çalışma, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarının bilim insanlarına yönelik sahip
olduğu imajların incelenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma modeli ile yürütülen
çalışmaya, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarından oluşan 87 kişilik gönüllü bir grup
katılmıştır. Veriler Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bir Bilim İnfsanı Çiz Testi
(The Draw A-Scientist Test) ve açık uçlu sorularla toplanmıştır. Öğrenci çizimleri bilim
insanının özelliklerine (dış görünüş, cinsiyet vb.) ait farklı kriterler açısından
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, daha önce yapılan çalışmalara paralel sonuçlar
vermiş ve öğretmen adaylarının bilim insanı imajlarının standart olduğu, bilim
insanlarının genellikle gözlüklü, laboratuvar önlüğü giymiş, iç ortamda deney tüpleri,
beherler ile çalışan, kitap ve teknoloji ürünleri kullanan ve baskın olarak yalnız olarak
çalışan erkekler olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |