Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Secondary School Students on the Use of Historical Heroes as Role Model in Values Education

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 694 - 724, 25.12.2019

Öz

Historical heroes can be described as personalities who have taken an important place in history with their personalities as well as their contribution to social life. Scientists, artists, politicians and community leaders are important historical heroes. Historically, societies have benefited from these historical heroes to create the human model they need. Historical heroes are effective in embodying value education. It can be said that historical heroes have an important role in transferring values in education systems. Through historical heroes, values can be made concrete by students. In this research, it is aimed to determine which historical heroes relate to the values of the 5th, 6th and 7th grade students in the Social Studies Curriculum. The research was designed in a qualitative model and it is a case study. Students learn both historical heroes and values in social studies classes. The research was carried out in the spring semester of 2017-2018 academic year. Since the 5th, 6th and 7th grade students who took the Social Studies course were preferred in the survey, the sample of the research was chosen as convenience sampling type. In this direction, students in grades 5, 6 and 7 are required to associate the values in the Social Studies Curriculum with historical heroes. The obtained data are analyzed by descriptive analysis and divided into several categories. According to this, students in 5th, 6th and 7th grades have the highest values with Hz. Muhammad (saas) and Mustafa Kemal Atatürk. Other results of the research will be included in the full text.   

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbaş, O. (2009). İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403-414
  • Aslan, M. (2009). Değerler eğitiminde kahramanlardan yararlanma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Beldağ, A. (2012). İlköğretim yedinci sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki değerlerin kazanılma düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum ili örneği). (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. NJ: Prentice Hall.
  • Bohning, G, Hodson, A., Foote, T., McGee, C., & Young, B. (1998). Identifying and examining adolescents’ moral values. Urban Education, 33 (2), 264- 280.
  • Chandler, M. K. (2005). The effect of a character education program on elementary students’ prosocial competence. (Unpublished masters thesis), Lynn University, Florida, USA.
  • Coombs-Richardson, R., & Homer T. (2005). A Comparison of values rankings for selected American and Australian teachers. Journal of Research in International Education, 4 (3), 263- 277. Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage.
  • Çarkoğlu, A., & Kalaycıoğlu, E. (2009) Türkiye’de dindarlık: uluslararası bir karşılaştırma. İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Çarkoğlu, A., & Toprak, B. (2000). Türkiye'de din, toplum ve siyaset. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı.
  • Çengelci, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Demircioğlu, İ. H. ve Tokdemir, M. A. (2008). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi: Amaç, işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (15), 69-88.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 223-256) içinde. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dönmez, C. (2006). Değerler eğitiminde kahramanların kullanımına bir örnek: Mustafa Kemal Atatürk. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113-133.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Elban, M. (2018). Tarih düşüncesinde ve eğitiminde kahramanların/büyük adamların rolü. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi, 11 (22), 98-116.
  • Evrim, İ. ve Kafadar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler yönünden içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 293-304.
  • Faiz, M. & Yazıcı, K. (2018) Social studies teacher candidates' views on the use of historical heroes in values education, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 9 (33), 1897-1918.
  • Fidan, N. K. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Fraenkel, Jack R. (1968). Teaching strategies for value education in social studies: A theoretical position. Erişim adresi: www.eric.ed.gov. ERIC Document No: ED 44320.
  • Gedik, E. G. (2010). Sınıf öğretmenlerinin değer yönelimlerinin ve öğrencilere aktarmak istedikleri değerlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Gibbon, P. H. (2002). Heroes for our age: How heroes can elevate students’ lives. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ962694.pdf
  • Hall, D. (2003). Childhood Heroes. 18.04.2018 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.87.9561&rep=rep1&ty pe=pdf adresinden erişilmiştir.
  • Karagözoğlu, N. (2018). Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasında kadın kahramanların yaşam öykülerinin kullanılması. International Journal of Field Education, 4 (2), 97-110.
  • Kılıç-Şahin, H. (2010). İlköğretim okullarında Sosyal Bilgiler dersini yürüten 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin kazandırılmasına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kymlicka, W. (2004). Çağdaş siyaset felsefesine giriş, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • Lakshimi, C. (2009). Value education: an Indian perspective on the need for moral education in a time of rapid social change, Journal of College & Character, 10 (3), 1-7.
  • Leblanch, B. F. (2007). Teacher’s perception, training, and implementation of character Education: Implications for Staff Development. (Unpublished doctoral thesis), George Mason University. Fairfax, USA.
  • Ledford, A. T. (2005). A study of teachers’ efficacy for teaching character education. (Unpublished doctoral thesis), Regent University School of Education, VA, USA. Lewis,
  • J. G. (2007). The Impact on Teacher Practice When Character Education ıs Integrated Into Curriculum. (Unpublished doctoral thesis), Boston College, USA. Moore,
  • A. L. (2005). A case study of how an elementary school aged student receives and responds to character education. (Unpublished doctoral thesis), University of Wyoming, USA.
  • Miethe, T. (2001). The validity and reliability of value measurements. The Journal of Psychology, 119 (5), 441-453.
  • Owens, V. (2005). Values disparity and academic achievement among ugandan adolescents. Journal of Beliefs and Values, 26 (3), 311-315. Revell, L. (2002). Children’s responses to character education. Educational Studies. 4 (28), 421-431.
  • Sanchez, T. R. (1998). Using stories about heroes to teach values. Erişim adresi: www.ericfacility.net/ericdigests/ed424190.html.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10), 73–88.
  • Silfver, M. (2007). Gender differences in value priorities, guilt, and shame among Finnish and Peruvian adolescents. Sex Roles, 56 (9-10), 601-609.
  • Singh, M., & Lu, M. (2003). Exploring the function of heroes and heroines in children’s literature. Erişim adresi: From www.eric.ed.gov (ERIC Document Reproduction No: ED 477609).
  • Tokcan, H. & Kolyiğit, E. (2017). Türk tarihinde yer alan önemli kadın şahsiyetler hakkında öğrenci bilgi düzeyleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1, 3141.
  • Tahiroğlu, M. (2011). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğa sevgisi, temizlik ve sağlıklı olma değerlerinin öğretimi ve değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Thornberg, R. (2008). The lack of professional knowledge in values education. Teaching and Teacher Education, 24 (7), 1791-1798.
  • Tay, B. (2009). Prospective teachers’ views concerning the values to teach in the course of social sciences. Social and Behavioral Sciences, 1, 1187-1191.
  • Titus, D. N. (1994). Values education in American secondary schools. Erişim adresi: https://eric.ed.gov/?id=ED381423
  • Tokdemir, M. A. (2007). Tarih öğretmenlerinin değerler ve değer eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values. Educational Review, 25 (1), 37-46.
  • Veugelers, W. & Kat, E. (2003). Moral task of the teacher according to students, parents and teachers. Educational Research and Evaluation, 9 (1), 75-91. Ulusoy, K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Willemse, M., Lunenberg, M. & Korthagen, F. (2005). Values in education: a challenge for teacher educators. Teaching and Teacher Education, 21, 205- 217
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
  • Yazıcı, S. & Aslan, M. (2011). Using Heroes as role models in values education: A comparison between social studies textbooks and prospective teachers' choice of hero or heroines. Educational Sciences: Theory and Practice, 11 (4), 2184-2188.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers. A phenomological approach. Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165- 184.
  • Yiğittir, S. ve Kaymakcı, S. (2012). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı uygulama kılavuzunda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 4973.

Tarihi Kahramanların Değerler Eğitiminde Rol Model Olarak Kullanılmasına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Algıları

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 694 - 724, 25.12.2019

Öz

Tarihi kahramanlar hem kişilikleriyle hem de toplumsal hayata olan katkılarıyla insanlık tarihinde önemli yer edinmiş şahsiyetler olarak tanımlanabilir. Bilim insanları, sanatçılar, politikacılar ve toplum liderleri önemli tarihi kahramanlardır. Tarihi süreçte toplumlar ihtiyaç duyduğu insan modelini oluşturmak için bu tarihi kahramanlardan faydalanmışlardır. Tarihi kahramanlar değer öğretiminin somutlaştırılmasında etkilidir. Eğitim sistemlerinde değerlerin aktarılmasında tarihi kahramanların önemli bir yeri olduğu söylenebilir. Tarihi kahramanlar yoluyla değerler öğrencilere somutlaştırılarak kazandırılabilir. Bu araştırmada 5., 6. ve 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan değerler ile hangi tarihi kahramanları ilişkilendirdikleri tespit edilmiştir. Araştırma nitel modelde tasarlanmış olup bir durum çalışmasıdır. Öğrenciler Sosyal Bilgiler derslerinde hem tarihi kahramanları hem de değerleri öğrenmektedirler. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Sosyal Bilgiler dersini alan 5., 6. ve 7.sınıf öğrencileri tercih edildiği için araştırmanın örneklem türü uygun örnekleme yöntemidir. Bu doğrultuda 5., 6. ve 7.sınıf öğrencilerine Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'ndaki değerleri tarihi kahramanlar ile ilişkilendirmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analizi yolu ile çözümlenmiştir. Buna göre 5., 6. ve 7.sınıf öğrencileri değerler ile en fazla Hz. Muhammed (s.a.v.) ile Mustafa Kemal Atatürk'ü ilişkilendirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin değerleri hem yerel hem de evrensel tarihi kahramanlarla ilişkilendirdikleri de görülmektedir.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbaş, O. (2009). İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403-414
  • Aslan, M. (2009). Değerler eğitiminde kahramanlardan yararlanma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Beldağ, A. (2012). İlköğretim yedinci sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki değerlerin kazanılma düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum ili örneği). (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. NJ: Prentice Hall.
  • Bohning, G, Hodson, A., Foote, T., McGee, C., & Young, B. (1998). Identifying and examining adolescents’ moral values. Urban Education, 33 (2), 264- 280.
  • Chandler, M. K. (2005). The effect of a character education program on elementary students’ prosocial competence. (Unpublished masters thesis), Lynn University, Florida, USA.
  • Coombs-Richardson, R., & Homer T. (2005). A Comparison of values rankings for selected American and Australian teachers. Journal of Research in International Education, 4 (3), 263- 277. Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage.
  • Çarkoğlu, A., & Kalaycıoğlu, E. (2009) Türkiye’de dindarlık: uluslararası bir karşılaştırma. İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Çarkoğlu, A., & Toprak, B. (2000). Türkiye'de din, toplum ve siyaset. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı.
  • Çengelci, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Demircioğlu, İ. H. ve Tokdemir, M. A. (2008). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi: Amaç, işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (15), 69-88.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 223-256) içinde. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dönmez, C. (2006). Değerler eğitiminde kahramanların kullanımına bir örnek: Mustafa Kemal Atatürk. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113-133.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Elban, M. (2018). Tarih düşüncesinde ve eğitiminde kahramanların/büyük adamların rolü. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi, 11 (22), 98-116.
  • Evrim, İ. ve Kafadar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler yönünden içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 293-304.
  • Faiz, M. & Yazıcı, K. (2018) Social studies teacher candidates' views on the use of historical heroes in values education, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 9 (33), 1897-1918.
  • Fidan, N. K. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Fraenkel, Jack R. (1968). Teaching strategies for value education in social studies: A theoretical position. Erişim adresi: www.eric.ed.gov. ERIC Document No: ED 44320.
  • Gedik, E. G. (2010). Sınıf öğretmenlerinin değer yönelimlerinin ve öğrencilere aktarmak istedikleri değerlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Gibbon, P. H. (2002). Heroes for our age: How heroes can elevate students’ lives. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ962694.pdf
  • Hall, D. (2003). Childhood Heroes. 18.04.2018 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.87.9561&rep=rep1&ty pe=pdf adresinden erişilmiştir.
  • Karagözoğlu, N. (2018). Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasında kadın kahramanların yaşam öykülerinin kullanılması. International Journal of Field Education, 4 (2), 97-110.
  • Kılıç-Şahin, H. (2010). İlköğretim okullarında Sosyal Bilgiler dersini yürüten 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin kazandırılmasına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kymlicka, W. (2004). Çağdaş siyaset felsefesine giriş, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • Lakshimi, C. (2009). Value education: an Indian perspective on the need for moral education in a time of rapid social change, Journal of College & Character, 10 (3), 1-7.
  • Leblanch, B. F. (2007). Teacher’s perception, training, and implementation of character Education: Implications for Staff Development. (Unpublished doctoral thesis), George Mason University. Fairfax, USA.
  • Ledford, A. T. (2005). A study of teachers’ efficacy for teaching character education. (Unpublished doctoral thesis), Regent University School of Education, VA, USA. Lewis,
  • J. G. (2007). The Impact on Teacher Practice When Character Education ıs Integrated Into Curriculum. (Unpublished doctoral thesis), Boston College, USA. Moore,
  • A. L. (2005). A case study of how an elementary school aged student receives and responds to character education. (Unpublished doctoral thesis), University of Wyoming, USA.
  • Miethe, T. (2001). The validity and reliability of value measurements. The Journal of Psychology, 119 (5), 441-453.
  • Owens, V. (2005). Values disparity and academic achievement among ugandan adolescents. Journal of Beliefs and Values, 26 (3), 311-315. Revell, L. (2002). Children’s responses to character education. Educational Studies. 4 (28), 421-431.
  • Sanchez, T. R. (1998). Using stories about heroes to teach values. Erişim adresi: www.ericfacility.net/ericdigests/ed424190.html.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10), 73–88.
  • Silfver, M. (2007). Gender differences in value priorities, guilt, and shame among Finnish and Peruvian adolescents. Sex Roles, 56 (9-10), 601-609.
  • Singh, M., & Lu, M. (2003). Exploring the function of heroes and heroines in children’s literature. Erişim adresi: From www.eric.ed.gov (ERIC Document Reproduction No: ED 477609).
  • Tokcan, H. & Kolyiğit, E. (2017). Türk tarihinde yer alan önemli kadın şahsiyetler hakkında öğrenci bilgi düzeyleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1, 3141.
  • Tahiroğlu, M. (2011). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğa sevgisi, temizlik ve sağlıklı olma değerlerinin öğretimi ve değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Thornberg, R. (2008). The lack of professional knowledge in values education. Teaching and Teacher Education, 24 (7), 1791-1798.
  • Tay, B. (2009). Prospective teachers’ views concerning the values to teach in the course of social sciences. Social and Behavioral Sciences, 1, 1187-1191.
  • Titus, D. N. (1994). Values education in American secondary schools. Erişim adresi: https://eric.ed.gov/?id=ED381423
  • Tokdemir, M. A. (2007). Tarih öğretmenlerinin değerler ve değer eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values. Educational Review, 25 (1), 37-46.
  • Veugelers, W. & Kat, E. (2003). Moral task of the teacher according to students, parents and teachers. Educational Research and Evaluation, 9 (1), 75-91. Ulusoy, K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Willemse, M., Lunenberg, M. & Korthagen, F. (2005). Values in education: a challenge for teacher educators. Teaching and Teacher Education, 21, 205- 217
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
  • Yazıcı, S. & Aslan, M. (2011). Using Heroes as role models in values education: A comparison between social studies textbooks and prospective teachers' choice of hero or heroines. Educational Sciences: Theory and Practice, 11 (4), 2184-2188.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers. A phenomological approach. Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165- 184.
  • Yiğittir, S. ve Kaymakcı, S. (2012). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı uygulama kılavuzunda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 4973.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melike Faiz

Emine Karasu Avcı

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Faiz, M., & Karasu Avcı, E. (2019). Tarihi Kahramanların Değerler Eğitiminde Rol Model Olarak Kullanılmasına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Algıları. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 694-724.