Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Konu Alan Bilgileri ve Teknopark Algılarındaki Değişim: Teknopark Ziyareti

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 3, 697 - 732, 10.12.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1104815

Öz

Araştırmanın amacı, Teknopark ziyareti ile öğretmen adaylarının, girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının değişimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve deneyimlerinin betimlenmesidir. Araştırma, fenomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmaya, Eğitim Fakültesi’nde Ekonomi ve Girişimcilik dersine kayıtlı, farklı lisans programları ile sınıf düzeylerinde öğrenim gören 29 öğretmen adayı katılmıştır. Ziyaret kapsamında, “Teknopark’ın tanıtımı ile gözlemi, girişimci firma faaliyetlerinin gözlemi, firmaların tasarım ürünlerinin deneyimlenmesi, girişimcilerin tecrübe paylaşımı, günlük yaşamdan farklı sektörlere ait sorunların tespiti, iş fikri önerilerinin sunumu ve değerlendirilmesi” vb. etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formları, kontrol listesi ve kelime ilişkilendirme testi ile elde edilen nitel veriler, sürekli karşılaştırmalı methodla analiz edilmiştir. Veri analizinin geçerlik-güvenilirliği, uzman görüşleri ve doğrudan alıntı örnekleri ile sağlanmıştır. Analizler neticesinde, Teknopark ziyaretinin öğretmen adaylarının girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Toplumsal değer ve pedagojik katkı dikkate alındığında, eğitim ve sosyal girişimciliğin aktif olduğu firmalara ziyaretler yapılarak, sahada daha fazla uygulamaların gerçekleştirilmesi önerilebilir.

Kaynakça

  • Atabek Yiğit, E. (2011). Sanayi kuruluşları. C. Laçin Şimşek (Ed.). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 105-116). Pegem Akademi.
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A., & Doğanay, K. (2019). STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu Bilim Kampı. Journal of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Aytaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimlerinde gezi-gözlem metodunun yeri ve önemi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 55-69.
  • Bakar, F., Avan, Ç., Aydınlı, B., Şeker, F., & Turgut, B. (2021). Okul dışı öğrenme ortamı olarak doğa eğitiminin çevre bilgisi ve tutum üzerine etkisi. Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-18.
  • Bakioğlu, B. (2017). 5. sınıf vücudumuz bilmecesini çözelim ünitesinin okul dışı öğrenme ortamı destekli öğretiminin etkililiği [Doktora Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Bakioğlu, B., & Karamustafaoğlu, O. (2014). Okul dışı ortamlarda fen eğitimi: Diyaliz merkezine teknik bir gezi. Turkish Journal of Teacher Education, 3(2), 15-26.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim merkezlerini fen öğretimi açısından değerlendirmesi: Feza Gürsey Bilim Merkezi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 19-41.
  • Bozdoğan, A. E., & Yalçın, N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: enerji parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 95-114.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2 ed). Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Cummins, D., Joseph-Richard, P., Morgan, M., Harbs, S., & Kerber, F. (2021). Integrated, not inserted: A pedagogic framework for embedding entrepreneurship education across disciplines. In Innovation in Global Entrepreneurship Education. Edward Elgar Publishing.
  • Çağlayan, E. (2020). Görsel sanatlar eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Safranbolu örneği. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(5), 3802-3834.
  • Çavuş, R., Topsakal, Ü. U., & Kaplan, A. Ö. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli Bilgievleri örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 15-26.
  • Çelik, H., Gürpınar, C., Başer, N., & Erdoğan, S. (2015). Fen bilgisi öğretmenlerinin, öğrencilerin yaratıcı düşünme ve girişimcilik becerilerine yönelik görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 277-307.
  • Çiçek, Ö., & Saraç, E. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarındaki yaşantıları ile ilgili görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 504-522.
  • Demir, N., & Armağan, F. Ö. (2018). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri: Planetaryum. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(30), 4241-4248.
  • Demircioğlu, G. & Aslan, A. (2018). A review on Turkish graduate studies performed on out-of-school learning environments. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 379-402.
  • Demirel, R., & Özcan, H. (2020). Ortaokul öğrencileri ile bir okul dışı öğrenme ortamına alan gezisi: Tropikal kelebek bahçesi örneği. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(2), 120-144.
  • Demiryürek, K., Emir, M., Abacı, N. İ., Kawamorıta, H., Yıldırım, Ç., Türkten, H., Canan, S. & Kaynakçı, C. (2016, 25-27 Mayıs). Bütüncül bir yaklaşım ile girişimcilik eğitimi. [Bildiri Sunum], XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Deveci, İ. (2017). Science Teachers' Perceptions About Concept of Entrepreneurship in terms of Knowledge and Implementation. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 11(2), 263-288.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik. Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2018). A review of entrepreneurship education in teacher education. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 105-148.
  • Dori, Y. J., & Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84(1), 95-113.
  • Durel, E. (2019). Okul dışı fen etkinliklerinin fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adayları ile öğrenciler üzerine etkileri. [Yüksek Lisans Tezi], Trakya Üniversitesi.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Anı.
  • Ersoy, A. F. (2017). Fenomenoloji. (2. baskı). A. Saban, &A. Ersoy (Eds.). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri içinde (ss. 81-138). Anı.
  • Ertaş, H., Şen, A. İ., Parmaksızoğlu, A., & Şen, A. İ. (2011). Okul dışı bilimsel etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin enerji konusunu günlük hayatla ilişkilendirme düzeyine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 178-198.
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of science education and technology, 16(2), 171-190.
  • European Commission (2014). Entrepreneurship education: A guide for educators. file:///C:/Users/Huawei/Downloads/Guide_Entrepreneurship%20Education_2014_EN.pdf
  • European Commission/EACEA/Eurydice. (2016). Entrepreneurship education at school in Europe. Eurydice Report. Luxembourg.
  • Falk, J. H., & Dierking, L. D. (1997). School field trips: Assessing their long‐term impact. Curator: The Museum Journal, 40(3), 211-218.
  • Griffin, J. (2004). Research on students and museums: Looking more closely at the students in school groups. Science education, 88(S1), S59-S70.
  • Humberstone, B., & Stan, I. (2011). Outdoor learning: primary pupils' experiences and teachers' interaction in outdoor learning. Education 3-13, 39(5), 529-540.
  • İnaltekin, T., Samanci, B., & Bilgin, A. K. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimcilik becerisine yönelik mesleki bilgilerinin tespit edilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1025-1054.
  • Karakılçık, N. (2020). Okul dışı fen öğrenme ortamında öğrencilerin girişimcilik becerilerinin gelişiminin betimlenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi.
  • Karakılçık, N., & Uçar, S. (2022). Bazı Temel Girişimcilik Becerilerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Gelişiminin Betimlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 221-234.
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, O., & Kurt, M. (2019). Botanik bahçesinin öğretim sürecinde öğrencilerin sosyobilimsel konulara olan bakışlarına etkisi: Sürdürülebilir çevre. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 437-463.
  • Katırcıoğlu, G. (2019). Okul dışı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geri dönüşüm konusundaki doğa algısı ve bilinç düzeyine etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kavak, N., Tufan, Y., & Demirelli, H. (2006). Fen teknoloji okuryazarlığı ve informal fen eğitimi gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Krakowka, A. R. (2012). Field trips as valuable learning experiences in geography courses. Journal of Geography, 111(6), 236-244.
  • Laçin Şimşek, C. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi.
  • Lakin, L. (2006). Science beyond the classroom. Journal of Biological Education, 40(2), 88-90.
  • Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Ortaöğretim kurumları haftalık ders çizelgesi. http://ookgm.meb.gov.tr/program_v1/pages/index.php?aid=79
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018a). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu. Ankara: MEB. http://2023vizyonu. meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018b). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Mora Mayo, R. (2019). Field trip handbook for bassett unfied school district. A Project Presented to the Faculty of California State Polytechnic University.
  • Nalkıran, T., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Doğal afetler konusunun okul dışı öğrenme ortamında öğretimi: AFAD gezisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(2), 91-113.
  • National Research Council. (NRC). (1996). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press.
  • National Science Teachers Association (NSTA). (2012). NSTA feedback to Achieve on Next Generation Science Standards first public draft. https://static.nsta.org/pdfs/201206NSTAFinalReportToAchieve.pdf
  • Ocak, İ., & Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 4(1), 18-38.
  • Özcan, H., & Yılmaz, Ş. (2018). Planetaryum gezisi ile fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarındaki değişimin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(1), 392-418.
  • Özçelik, A., & Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 334-351.
  • Öztürk Aynal, Ş. (2013). Haydi çocuklar doğaya ve bahçelere açılıyoruz: Mekan dışı eğitim İsveç’ten örnekler. International Journal of Social Science, 6(1), 371-384.
  • Özyıldırım, H., & Durmaz, H. (2022). Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme etkinliklerine yönelik davranışlarına disiplinlerarası yaklaşımla desteklenmiş alan gezisinin etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 522-541.
  • Parvin, J., & Stephenson, M. (2004). Learning science at industrial site. In M. Braund & M. J. Reiss (Eds.), Learning Science Outside The Classroom (pp. 129–137). London: Routledge.
  • Rasmussen, A., Moberg, K., & Jensen, C. R. (2015). A taxonomy of entrepreneurship education: Perspectives on goals, teaching and evaluation. The Danish Foundation for Entrepreneurship – Young Enterprise, Denmark.
  • Sarışan Tungaç, A., & Ünaldı Coral, M. N. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı (doğa deneyimine dayalı) eğitime yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Social Sciences, 8(26), 24-42.
  • Seyhan, A. (2020). Öğretmen adaylarına göre sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenmenin etkililiği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(3), 27-51.
  • Strauss, A. L. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Nwebury Park, CA: Sage.
  • Şen, A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme nedir? (2. baskı). A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 2-20). Pegem Akademi.
  • Topaloğlu, M. Y. (2016). Sosyobilimsel konulara dayalı okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve karar verme becerilerine etkisi [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Tösten, R. (2021). Okul dışı eğitim ve öğrenme. (2. baskı). A. Küçükoğlu & H .İ. Kaya (Eds.). Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 2-22). Pegem Akademi.
  • Uçar, S. (2019). Girişimcilik eğitimi ve okul dışı öğrenme ortamları. F. Köseoğlu & U. Kanlı (Eds.). Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu içinde (ss. 45-64). Nobel.
  • Uçar, S. (2020). Girişimcilik eğitimi: Temel eğitimden öğretmen eğitimine genel bakış. Akademisyen Kitapevi.
  • Yener, S. & Arslan, A. 2019. Kuram ve uygulamada girişimcilik. Çizgi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, E. (2018). Öğrencilerin uzaya ilişkin ilgi ve kavramlarını geliştirmeye yönelik okul dışı ortamlarla desteklenen bir eylem araştırması [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Yurtseven, R., & Ergün, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Journal of Social Science Research, 7(1), 118-140.
  • Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari

Change of Pre-Service Teachers' Entrepreneurship Content Knowledge and Technopark Perceptions: Technopark Visit

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 3, 697 - 732, 10.12.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1104815

Öz

The aim of the research is to determine the views of the pre-service teachers on the change of the entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions with the Technopark visit and to describe their experiences. The study was carried out with the phenomenology method. 29 pre-service teachers enrolled in the Economy and Entrepreneurship course at the different undergraduate programs and grade levels of Education Faculty participated in the research. Within the scope of the visit, activities were carried out such as “presentation and observation of Technopark, observation of entrepreneurial companies activities, use of design products of companies, experience sharing of entrepreneurs, identification of problems in different sectors from daily life, presenting and evaluating business idea suggestions” etc. Qualitative data obtained with semi-structured interview forms, a checklist and word association test were analyzed by the continuous comparative method. The validity-reliability of the data analysis was ensured by expert-opinions and direct quotation examples. It was concluded that the Technopark visit contributed to the development of pre-service teachers' entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions. Considering the social value and pedagogical contribution, visits can be made to firms where educational and social entrepreneurship is active, and more applications can be carried out in the field.

Kaynakça

  • Atabek Yiğit, E. (2011). Sanayi kuruluşları. C. Laçin Şimşek (Ed.). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 105-116). Pegem Akademi.
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A., & Doğanay, K. (2019). STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu Bilim Kampı. Journal of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Aytaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimlerinde gezi-gözlem metodunun yeri ve önemi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 55-69.
  • Bakar, F., Avan, Ç., Aydınlı, B., Şeker, F., & Turgut, B. (2021). Okul dışı öğrenme ortamı olarak doğa eğitiminin çevre bilgisi ve tutum üzerine etkisi. Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-18.
  • Bakioğlu, B. (2017). 5. sınıf vücudumuz bilmecesini çözelim ünitesinin okul dışı öğrenme ortamı destekli öğretiminin etkililiği [Doktora Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Bakioğlu, B., & Karamustafaoğlu, O. (2014). Okul dışı ortamlarda fen eğitimi: Diyaliz merkezine teknik bir gezi. Turkish Journal of Teacher Education, 3(2), 15-26.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim merkezlerini fen öğretimi açısından değerlendirmesi: Feza Gürsey Bilim Merkezi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 19-41.
  • Bozdoğan, A. E., & Yalçın, N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: enerji parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 95-114.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2 ed). Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Cummins, D., Joseph-Richard, P., Morgan, M., Harbs, S., & Kerber, F. (2021). Integrated, not inserted: A pedagogic framework for embedding entrepreneurship education across disciplines. In Innovation in Global Entrepreneurship Education. Edward Elgar Publishing.
  • Çağlayan, E. (2020). Görsel sanatlar eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Safranbolu örneği. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(5), 3802-3834.
  • Çavuş, R., Topsakal, Ü. U., & Kaplan, A. Ö. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli Bilgievleri örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 15-26.
  • Çelik, H., Gürpınar, C., Başer, N., & Erdoğan, S. (2015). Fen bilgisi öğretmenlerinin, öğrencilerin yaratıcı düşünme ve girişimcilik becerilerine yönelik görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 277-307.
  • Çiçek, Ö., & Saraç, E. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarındaki yaşantıları ile ilgili görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 504-522.
  • Demir, N., & Armağan, F. Ö. (2018). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri: Planetaryum. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(30), 4241-4248.
  • Demircioğlu, G. & Aslan, A. (2018). A review on Turkish graduate studies performed on out-of-school learning environments. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 379-402.
  • Demirel, R., & Özcan, H. (2020). Ortaokul öğrencileri ile bir okul dışı öğrenme ortamına alan gezisi: Tropikal kelebek bahçesi örneği. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(2), 120-144.
  • Demiryürek, K., Emir, M., Abacı, N. İ., Kawamorıta, H., Yıldırım, Ç., Türkten, H., Canan, S. & Kaynakçı, C. (2016, 25-27 Mayıs). Bütüncül bir yaklaşım ile girişimcilik eğitimi. [Bildiri Sunum], XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Deveci, İ. (2017). Science Teachers' Perceptions About Concept of Entrepreneurship in terms of Knowledge and Implementation. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 11(2), 263-288.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik. Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Deveci, İ., & Seikkula-Leino, J. (2018). A review of entrepreneurship education in teacher education. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 105-148.
  • Dori, Y. J., & Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84(1), 95-113.
  • Durel, E. (2019). Okul dışı fen etkinliklerinin fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adayları ile öğrenciler üzerine etkileri. [Yüksek Lisans Tezi], Trakya Üniversitesi.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Anı.
  • Ersoy, A. F. (2017). Fenomenoloji. (2. baskı). A. Saban, &A. Ersoy (Eds.). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri içinde (ss. 81-138). Anı.
  • Ertaş, H., Şen, A. İ., Parmaksızoğlu, A., & Şen, A. İ. (2011). Okul dışı bilimsel etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin enerji konusunu günlük hayatla ilişkilendirme düzeyine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 178-198.
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of science education and technology, 16(2), 171-190.
  • European Commission (2014). Entrepreneurship education: A guide for educators. file:///C:/Users/Huawei/Downloads/Guide_Entrepreneurship%20Education_2014_EN.pdf
  • European Commission/EACEA/Eurydice. (2016). Entrepreneurship education at school in Europe. Eurydice Report. Luxembourg.
  • Falk, J. H., & Dierking, L. D. (1997). School field trips: Assessing their long‐term impact. Curator: The Museum Journal, 40(3), 211-218.
  • Griffin, J. (2004). Research on students and museums: Looking more closely at the students in school groups. Science education, 88(S1), S59-S70.
  • Humberstone, B., & Stan, I. (2011). Outdoor learning: primary pupils' experiences and teachers' interaction in outdoor learning. Education 3-13, 39(5), 529-540.
  • İnaltekin, T., Samanci, B., & Bilgin, A. K. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimcilik becerisine yönelik mesleki bilgilerinin tespit edilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1025-1054.
  • Karakılçık, N. (2020). Okul dışı fen öğrenme ortamında öğrencilerin girişimcilik becerilerinin gelişiminin betimlenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi.
  • Karakılçık, N., & Uçar, S. (2022). Bazı Temel Girişimcilik Becerilerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Gelişiminin Betimlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 221-234.
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, O., & Kurt, M. (2019). Botanik bahçesinin öğretim sürecinde öğrencilerin sosyobilimsel konulara olan bakışlarına etkisi: Sürdürülebilir çevre. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 437-463.
  • Katırcıoğlu, G. (2019). Okul dışı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geri dönüşüm konusundaki doğa algısı ve bilinç düzeyine etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kavak, N., Tufan, Y., & Demirelli, H. (2006). Fen teknoloji okuryazarlığı ve informal fen eğitimi gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Krakowka, A. R. (2012). Field trips as valuable learning experiences in geography courses. Journal of Geography, 111(6), 236-244.
  • Laçin Şimşek, C. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi.
  • Lakin, L. (2006). Science beyond the classroom. Journal of Biological Education, 40(2), 88-90.
  • Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Ortaöğretim kurumları haftalık ders çizelgesi. http://ookgm.meb.gov.tr/program_v1/pages/index.php?aid=79
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018a). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu. Ankara: MEB. http://2023vizyonu. meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018b). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Mora Mayo, R. (2019). Field trip handbook for bassett unfied school district. A Project Presented to the Faculty of California State Polytechnic University.
  • Nalkıran, T., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Doğal afetler konusunun okul dışı öğrenme ortamında öğretimi: AFAD gezisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(2), 91-113.
  • National Research Council. (NRC). (1996). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press.
  • National Science Teachers Association (NSTA). (2012). NSTA feedback to Achieve on Next Generation Science Standards first public draft. https://static.nsta.org/pdfs/201206NSTAFinalReportToAchieve.pdf
  • Ocak, İ., & Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 4(1), 18-38.
  • Özcan, H., & Yılmaz, Ş. (2018). Planetaryum gezisi ile fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarındaki değişimin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(1), 392-418.
  • Özçelik, A., & Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 334-351.
  • Öztürk Aynal, Ş. (2013). Haydi çocuklar doğaya ve bahçelere açılıyoruz: Mekan dışı eğitim İsveç’ten örnekler. International Journal of Social Science, 6(1), 371-384.
  • Özyıldırım, H., & Durmaz, H. (2022). Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme etkinliklerine yönelik davranışlarına disiplinlerarası yaklaşımla desteklenmiş alan gezisinin etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 522-541.
  • Parvin, J., & Stephenson, M. (2004). Learning science at industrial site. In M. Braund & M. J. Reiss (Eds.), Learning Science Outside The Classroom (pp. 129–137). London: Routledge.
  • Rasmussen, A., Moberg, K., & Jensen, C. R. (2015). A taxonomy of entrepreneurship education: Perspectives on goals, teaching and evaluation. The Danish Foundation for Entrepreneurship – Young Enterprise, Denmark.
  • Sarışan Tungaç, A., & Ünaldı Coral, M. N. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı (doğa deneyimine dayalı) eğitime yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Social Sciences, 8(26), 24-42.
  • Seyhan, A. (2020). Öğretmen adaylarına göre sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenmenin etkililiği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(3), 27-51.
  • Strauss, A. L. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Nwebury Park, CA: Sage.
  • Şen, A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme nedir? (2. baskı). A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 2-20). Pegem Akademi.
  • Topaloğlu, M. Y. (2016). Sosyobilimsel konulara dayalı okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve karar verme becerilerine etkisi [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Tösten, R. (2021). Okul dışı eğitim ve öğrenme. (2. baskı). A. Küçükoğlu & H .İ. Kaya (Eds.). Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (ss. 2-22). Pegem Akademi.
  • Uçar, S. (2019). Girişimcilik eğitimi ve okul dışı öğrenme ortamları. F. Köseoğlu & U. Kanlı (Eds.). Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu içinde (ss. 45-64). Nobel.
  • Uçar, S. (2020). Girişimcilik eğitimi: Temel eğitimden öğretmen eğitimine genel bakış. Akademisyen Kitapevi.
  • Yener, S. & Arslan, A. 2019. Kuram ve uygulamada girişimcilik. Çizgi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, E. (2018). Öğrencilerin uzaya ilişkin ilgi ve kavramlarını geliştirmeye yönelik okul dışı ortamlarla desteklenen bir eylem araştırması [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Yurtseven, R., & Ergün, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Journal of Social Science Research, 7(1), 118-140.
  • Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadriye Bayram 0000-0002-5366-0833

Harun Çelik 0000-0002-3096-8624

Erken Görünüm Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bayram, K., & Çelik, H. (2022). Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Konu Alan Bilgileri ve Teknopark Algılarındaki Değişim: Teknopark Ziyareti. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 697-732. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1104815