Araştırmanın amacı, Teknopark ziyareti ile öğretmen adaylarının, girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının değişimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve deneyimlerinin betimlenmesidir. Araştırma, fenomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmaya, Eğitim Fakültesi’nde Ekonomi ve Girişimcilik dersine kayıtlı, farklı lisans programları ile sınıf düzeylerinde öğrenim gören 29 öğretmen adayı katılmıştır. Ziyaret kapsamında, “Teknopark’ın tanıtımı ile gözlemi, girişimci firma faaliyetlerinin gözlemi, firmaların tasarım ürünlerinin deneyimlenmesi, girişimcilerin tecrübe paylaşımı, günlük yaşamdan farklı sektörlere ait sorunların tespiti, iş fikri önerilerinin sunumu ve değerlendirilmesi” vb. etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formları, kontrol listesi ve kelime ilişkilendirme testi ile elde edilen nitel veriler, sürekli karşılaştırmalı methodla analiz edilmiştir. Veri analizinin geçerlik-güvenilirliği, uzman görüşleri ve doğrudan alıntı örnekleri ile sağlanmıştır. Analizler neticesinde, Teknopark ziyaretinin öğretmen adaylarının girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Toplumsal değer ve pedagojik katkı dikkate alındığında, eğitim ve sosyal girişimciliğin aktif olduğu firmalara ziyaretler yapılarak, sahada daha fazla uygulamaların gerçekleştirilmesi önerilebilir.
Girişimcilik teknopark okul dışı öğrenme ortamı öğretmen adayları fenomenoloji
The aim of the research is to determine the views of the pre-service teachers on the change of the entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions with the Technopark visit and to describe their experiences. The study was carried out with the phenomenology method. 29 pre-service teachers enrolled in the Economy and Entrepreneurship course at the different undergraduate programs and grade levels of Education Faculty participated in the research. Within the scope of the visit, activities were carried out such as “presentation and observation of Technopark, observation of entrepreneurial companies activities, use of design products of companies, experience sharing of entrepreneurs, identification of problems in different sectors from daily life, presenting and evaluating business idea suggestions” etc. Qualitative data obtained with semi-structured interview forms, a checklist and word association test were analyzed by the continuous comparative method. The validity-reliability of the data analysis was ensured by expert-opinions and direct quotation examples. It was concluded that the Technopark visit contributed to the development of pre-service teachers' entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions. Considering the social value and pedagogical contribution, visits can be made to firms where educational and social entrepreneurship is active, and more applications can be carried out in the field.
Entrepreneurship technopark out-of-school learning environment pre-service teachers phenomenology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |