Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Göçmen Çocukların Matematik Öğrenme Sürecine Yönelik Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 1, 408 - 428, 17.04.2023
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1228637

Öz

Göçmen çocukların bilişsel öğrenme süreçlerine ilişkin yapılan sınırlı sayıda çalışma, çocukların matematik öğrenirken zorlandıklarını ortaya koymaktadır. Bugüne kadar yapılan çalışmalar, genellikle çokkültürlü matematik öğrenme ortamlarında öğretmenlerin deneyimlerini anlamaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Ancak, her çocuğun nitelikli matematik eğitimine erişimini sağlamak için çocukların kendi deneyimlerini anlamak önemlidir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki göçmen çocukların matematik öğrenme sürecini öğretmen görüşleri aracılığıyla keşfetmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler yazılı hale getirilerek içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler sınıflarındaki göçmen çocukların yaşlarına uygun ya da daha üst düzeyde matematik becerisine sahip olduklarına inanmaktadırlar. Öğretmenler, göçmen çocukların matematik kavramlarını anlamakta, isimlendirmekte ve bazı matematik becerilerini yerine getirmekte zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin, göçmen çocukların matematik öğrenmesinde düzenleyici, kolaylaştırıcı ve işbirlikçi rol aldıkları tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Çalışmaya katılan öğretmenlere değerli zamanlarını ayırdıkları için teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akay, B., Aydın, D., Şahin, N. (2017). Göç olayının çocuk sağlığı üzerine etkileri. İzmir Dr. Behçet Uz Hastanesi Dergisi, 7(1), 8-14.
  • Aktaş Arnas, Y. (2013). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Vize Yayıncılık.
  • Aktaş Arnas, Y., & Tarım, K. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problem kurma becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 29-53.
  • Allexsaht-Snider, M., Karsli-Calamak, E., & Tuna, M. E. (2020). Teachers working with refugee children and families: Lessons learned from the GÖÇ-MAT Project in Turkey. In L. Cardozo-Gaibisso & M. V. Dominguez (Eds.), Handbook of research on advancing language equity practices with immigrant communities (pp. 219-244). IGI Global.
  • Arslan, Ü., & Ergül, M. (2022). Mülteci öğrencilerin eğitimlerinde yaşadıkları sorunlar: Öğretmenlerin perspektifinden bir delphi çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 1-31.
  • Attar, Z., Blom, E., & Le Pichon, E. (2020). Towards more multilingual practices in the mathematics assessment of young refugee students: Effects of testing language and validity of parental assessment. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism,1–16. https://doi.org/10.1080/13670050.2020.1779648.
  • Aydın, H., & Kaya, Y. (2017). The educational needs of and barriers faced by Syrian refugee students in Turkey: A qualitative case study. Intercultural Education, 28(5), 456-473.
  • Aydın, H., & Kaya, Y. (2019). Education for Syrian refugees: The new global issue facing teachers and principals in Turkey. Educational Studies, 55(1), 46-71.
  • Bailey, D. H., Siegler, R. S., & Geary, D. C. (2014). Early predictors of middle school fraction knowledge. Developmental Science, 17, 775–785. https://doi.org/10.1111/desc.12155.
  • Block, K., Cross, S., Riggs, E., & Gibbs, L. (2014). Supporting schools to create an inclusive environment for refugee students. International Journal of Inclusive Education, 18(12), 1337-1355.
  • Bodrova, E., & Leong, D. J. (2007). Tools of the Mind. The Vygotskian Approach to Early Childhood Education (2nd Edition). Pearson Merill-Prentice Hall.
  • Bolat, Y. (2021). Primary school teachers’ views on Syrian Students’ Turkish and math skills and the confronted challenges. International Journal of Modern Education Studies, 5(1), 92-117.
  • Bozkurt Polat, E., Özbey, S., Gözeler, M. K., & Türkmen, S. (2021). Okul öncesi dönemdeki göçmen çocuklarda benlik algısı: Sosyal uyum ve beceri eğitiminin etkisi. Göç Dergisi, 8(2), 291-309.
  • Brown, P., E. (2008). A review of the literature on case study research. Canadian Journal For New Scholars in Education, 1(1), 1-13.
  • Corazzini, L., Meschi, E., & Pavese, C. (2021). Impact of early childcare on immigrant children’s educational performance. Economics of Education Review, 85, 102181.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Sage Publications.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (4rd edition). Sage Publications.
  • Çiçekoğlu, P., Durualp, E., & Kadan, G. (2019). Investigation of peer relations of preschool refugee and non-refugee children. Archives of Psychiatric Nursing, 33(4), 319-324.
  • Çimşir, S., & Baysal, Z. N. (2020). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin öğretmenleri ve ders başarıları ile ilgili yaşadıkları sorunların ve çözüm yollarının kendi bakış açılarından incelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 28-45.
  • Dağlı, K. (2020). Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • de Heer, N., Due, C., Riggs, D. W., & Augoustinos, M. (2016). “It will be hard because I will have to learn lots of English”: Experiences of education for children newly arrived in Australia. International Journal of Qualitative Studies in Education, 29(3), 297-319.
  • Directorate of Migration Management [Göç İdaresi Başkanlığı] (2022). 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Verileri. https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Erdemir, E. (2021). Summer preschools for Syrian refugee and host community children in Turkey: A model of contextually sensitive early intervention. Early Education and Development, 33(5), 912-938.
  • Ergen, H., & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Erol, D., & Savaş, Ö. (2022). Okulöncesi dönemdeki risk altındaki çocuklar: Okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 239-258.
  • Ginsburg, H. P., Lee, J. S., & Boyd, J. S. (2008). Mathematics education for young children: What it is and how to promote it. Social Policy Report: Giving Child and Youth Development Knowledge Away, 22(1), 1-23.
  • Gorski, P. C. (2010). The challange of defining multicultural education. http://www.edchange.org/multicultural/initial.html
  • Güler, N. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Gün, Z., & Çavuş Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 98-118.
  • Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2021). Role of home mathematics activities and mothers’ maths talk in predicting children’s maths talk and early maths skills. European Early Childhood Education Research Journal, 29(4), 501-518.
  • John-Steiner, V., & Mahn, H. (1996). Sociocultural approaches to learning and development: A Vygotskian framework. Educational Psychology, 31, 91-206.
  • Jordan, N. C., Kaplan, D., Locuniak, M. N. & Ramineni, C. (2007). Predicting first-grade math achievement from developmental number sense trajectories. Disabilities Research and Practice, 22(1), 36–46. Karakaya, C., & Karakaya, E. N. (2021). Türkiye’nin göz ardı edilen göçmenleri: Afganlar. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 7(1), 100-111.
  • Karakoç Demirkaya, S. (2020). Zorunlu göç ve çocuk ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 5-6.
  • Karluk, A. C. (2018). Uyghur Refugees living in Turkey and their problems. In A. M. Dündar (Ed.), Exchange of experiences for the future: Japanese and Turkish humanitarian aid and support activities in conflict zones (pp. 86-98). Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Karslı Çalamak, E., & Erdemir, E. (2019). Türkiye’de yaşayan Suriyeli çocuklar ve aileleri: Anlatılmayan karşıt hikâyeler. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 33(2), 216-246.
  • Karslı Çalamak, E., Olkun, S., & Sözen Özdoğan, S. (2022). Çokkültürlü sınıflarda matematik eğitimi: Öğretmen uygulamaları üzerine bir inceleme. Anadolu Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 123-155.
  • Konstantinos, T., & Paida, S. (2020). Refugee education coordinators in the Greek educational system: Their role as mediators in refugee camps. International Journal of Modern Education Studies, 4(2), 81-109.
  • Law on Foreigners and International Protection [Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanun] (2013, 11 April). Resmî Gazete. (Sayı: 28615). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6458.pdf
  • Le Pichon, E., Cummins, J., & Vorstman, J. (2021). Using a web-based multilingual platform to support elementary refugee students in mathematics. Journal of Multilingual and Multicultural Development. Advanced online publication.
  • Levine, S. C., Suriyakham, L. W., Rowe, M. L., Huttenlocher, J., & Gunderson, E. A. (2010). What counts in the development of young children’s number knowledge? Developmental Psychology, 46(5), 1309-1319. https://doi.org/10.1037/a0019671.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publications.
  • Martin, D. B. (2009). Researching race in mathematics education. Teachers College Record, 111(2), 295-338.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th edition). Josseybass.
  • Miller, J. (2009). Teaching refugee learners with interrupted education in science: Vocabulary, literacy and pedagogy. International Journal of Science Education, 31(4), 571–592. https://doi.org/10.1080/09500690701744611.
  • Nieto, S., & Bode, P. (2008). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education. Pearson. OECD (2016). PISA 2015 results (Volume 1). Excellence and equity in education. OECD Publishing.
  • Oikonomidoy, E., & Karam, F. J. (2020). Funds of identity and language development: the case of a Syrian refugee-background child. International Journal of Early Years Education, 28(2), 122-135. https://doi.org/10.1080/09669760.2020.1765086.
  • Ördek İnceoğlu, S., Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2017). Suriyeli ebeveynler ile okul öncesi dönemde aile katılımı uygulamaları [Paper presentation]. 5. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Özoruç, N., & Dikici Sığırtmaç, A. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin mülteci çocukların eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 237-258.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods (4th edition). Sage.
  • Pellizzoni, S., Apuzzo, G. M., De Vita, C., Agostini, T., Ambrosini, M., & Passolunghi, M. C. (2020). Exploring EFs and math abilities in highly deprived contexts. Frontiers in Psychology, 11, 383.
  • Susperreguy, M. I., Di Lonardo Burr, S., Xu, C., Douglas, H., & LeFevre, J. A. (2020). Children’s home numeracy environment predicts growth of their early mathematical skills in kindergarten. Child Development, 91(5), 1663-1680. https://doi.org/10.1111/cdev.13353.
  • Szente, J., Hoot, J., & Taylor, D. (2006). Responding to the special needs of refugee children: Practical ideas for teachers. Early Childhood Education Journal, 34(1), 15–20. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0082-2.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayınları.
  • Temel, Z. F., Ördek İnceoğlu, S., & Gürgah Oğul, İ. (2017). Suriyeli mülteci çocukların göç sonrası uyum süreci [Paper presentation]. 5. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Temporary Protection Regulation [Geçici Koruma Yönetmeliği] (2014, 22 October). Resmî Gazete (Sayı: 29153). https://www.goc.gov.tr/kurumlar/goc.gov.tr/evraklar/mevzuat/Gecici-Koruma.pdf
  • Tucker, R. (1999). A global perspective on bilingualism and bilingual education. ERIC Digest. ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics, Center for Applied Linguistics. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED435168.pdf
  • Valencia Mazzanti, C., & Karslı-Çalamak, E. (2022). “Kind of interrupting”: teachers of young children understanding mathematics learning and linguistic diversity. International Journal of Qualitative Studies in Education, 35(2), 210-227.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press.
  • Yaylacı, F. G., Serpil, H. & Yaylacı, A. F. (2017). Paydaşların gözünden mülteci ve sığınmacılarda eğitim: Eskişehir örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22, 101-117.
  • Yazıcı, Z., & Temel, Z. (2011). İki dilli ve tek dilli çocuklarda dil gelişimi okuma olgunluğu ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 145-158.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.

Preschool Teachers’ Opinions on the Mathematics Learning Process of Immigrant Children

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 1, 408 - 428, 17.04.2023
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1228637

Öz

A limited number of studies on the cognitive learning processes of immigrant children reveal that children have difficulties in learning mathematics. Studies to date have generally been carried out to understand teachers' experiences in multicultural mathematics learning environments. However, it is important to understand children’s own experiences to ensure that every child has access to quality mathematics education. This study aims to explore the mathematics learning process of immigrant children in the preschool period through teacher opinions. The study was designed with a case study, one of the qualitative research designs. The participants consist of 10 preschool teachers determined by purposive sampling. The data were obtained through semi-structured interviews. The interviews were transcribed and the data were analyzed by content analysis. The findings showed that teachers believed that the immigrant children in their classrooms have mathematical skills appropriate for their age or at a higher level. Teachers stated that immigrant children have difficulties in understanding and naming mathematical concepts and performing some mathematical skills. It has been determined that teachers play an organizer, facilitator and collaborative roles in the mathematics learning of immigrant children.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akay, B., Aydın, D., Şahin, N. (2017). Göç olayının çocuk sağlığı üzerine etkileri. İzmir Dr. Behçet Uz Hastanesi Dergisi, 7(1), 8-14.
  • Aktaş Arnas, Y. (2013). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Vize Yayıncılık.
  • Aktaş Arnas, Y., & Tarım, K. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problem kurma becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 29-53.
  • Allexsaht-Snider, M., Karsli-Calamak, E., & Tuna, M. E. (2020). Teachers working with refugee children and families: Lessons learned from the GÖÇ-MAT Project in Turkey. In L. Cardozo-Gaibisso & M. V. Dominguez (Eds.), Handbook of research on advancing language equity practices with immigrant communities (pp. 219-244). IGI Global.
  • Arslan, Ü., & Ergül, M. (2022). Mülteci öğrencilerin eğitimlerinde yaşadıkları sorunlar: Öğretmenlerin perspektifinden bir delphi çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 1-31.
  • Attar, Z., Blom, E., & Le Pichon, E. (2020). Towards more multilingual practices in the mathematics assessment of young refugee students: Effects of testing language and validity of parental assessment. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism,1–16. https://doi.org/10.1080/13670050.2020.1779648.
  • Aydın, H., & Kaya, Y. (2017). The educational needs of and barriers faced by Syrian refugee students in Turkey: A qualitative case study. Intercultural Education, 28(5), 456-473.
  • Aydın, H., & Kaya, Y. (2019). Education for Syrian refugees: The new global issue facing teachers and principals in Turkey. Educational Studies, 55(1), 46-71.
  • Bailey, D. H., Siegler, R. S., & Geary, D. C. (2014). Early predictors of middle school fraction knowledge. Developmental Science, 17, 775–785. https://doi.org/10.1111/desc.12155.
  • Block, K., Cross, S., Riggs, E., & Gibbs, L. (2014). Supporting schools to create an inclusive environment for refugee students. International Journal of Inclusive Education, 18(12), 1337-1355.
  • Bodrova, E., & Leong, D. J. (2007). Tools of the Mind. The Vygotskian Approach to Early Childhood Education (2nd Edition). Pearson Merill-Prentice Hall.
  • Bolat, Y. (2021). Primary school teachers’ views on Syrian Students’ Turkish and math skills and the confronted challenges. International Journal of Modern Education Studies, 5(1), 92-117.
  • Bozkurt Polat, E., Özbey, S., Gözeler, M. K., & Türkmen, S. (2021). Okul öncesi dönemdeki göçmen çocuklarda benlik algısı: Sosyal uyum ve beceri eğitiminin etkisi. Göç Dergisi, 8(2), 291-309.
  • Brown, P., E. (2008). A review of the literature on case study research. Canadian Journal For New Scholars in Education, 1(1), 1-13.
  • Corazzini, L., Meschi, E., & Pavese, C. (2021). Impact of early childcare on immigrant children’s educational performance. Economics of Education Review, 85, 102181.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Sage Publications.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (4rd edition). Sage Publications.
  • Çiçekoğlu, P., Durualp, E., & Kadan, G. (2019). Investigation of peer relations of preschool refugee and non-refugee children. Archives of Psychiatric Nursing, 33(4), 319-324.
  • Çimşir, S., & Baysal, Z. N. (2020). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin öğretmenleri ve ders başarıları ile ilgili yaşadıkları sorunların ve çözüm yollarının kendi bakış açılarından incelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 28-45.
  • Dağlı, K. (2020). Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • de Heer, N., Due, C., Riggs, D. W., & Augoustinos, M. (2016). “It will be hard because I will have to learn lots of English”: Experiences of education for children newly arrived in Australia. International Journal of Qualitative Studies in Education, 29(3), 297-319.
  • Directorate of Migration Management [Göç İdaresi Başkanlığı] (2022). 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Verileri. https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Erdemir, E. (2021). Summer preschools for Syrian refugee and host community children in Turkey: A model of contextually sensitive early intervention. Early Education and Development, 33(5), 912-938.
  • Ergen, H., & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Erol, D., & Savaş, Ö. (2022). Okulöncesi dönemdeki risk altındaki çocuklar: Okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 239-258.
  • Ginsburg, H. P., Lee, J. S., & Boyd, J. S. (2008). Mathematics education for young children: What it is and how to promote it. Social Policy Report: Giving Child and Youth Development Knowledge Away, 22(1), 1-23.
  • Gorski, P. C. (2010). The challange of defining multicultural education. http://www.edchange.org/multicultural/initial.html
  • Güler, N. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Gün, Z., & Çavuş Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 98-118.
  • Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2021). Role of home mathematics activities and mothers’ maths talk in predicting children’s maths talk and early maths skills. European Early Childhood Education Research Journal, 29(4), 501-518.
  • John-Steiner, V., & Mahn, H. (1996). Sociocultural approaches to learning and development: A Vygotskian framework. Educational Psychology, 31, 91-206.
  • Jordan, N. C., Kaplan, D., Locuniak, M. N. & Ramineni, C. (2007). Predicting first-grade math achievement from developmental number sense trajectories. Disabilities Research and Practice, 22(1), 36–46. Karakaya, C., & Karakaya, E. N. (2021). Türkiye’nin göz ardı edilen göçmenleri: Afganlar. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 7(1), 100-111.
  • Karakoç Demirkaya, S. (2020). Zorunlu göç ve çocuk ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 5-6.
  • Karluk, A. C. (2018). Uyghur Refugees living in Turkey and their problems. In A. M. Dündar (Ed.), Exchange of experiences for the future: Japanese and Turkish humanitarian aid and support activities in conflict zones (pp. 86-98). Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Karslı Çalamak, E., & Erdemir, E. (2019). Türkiye’de yaşayan Suriyeli çocuklar ve aileleri: Anlatılmayan karşıt hikâyeler. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 33(2), 216-246.
  • Karslı Çalamak, E., Olkun, S., & Sözen Özdoğan, S. (2022). Çokkültürlü sınıflarda matematik eğitimi: Öğretmen uygulamaları üzerine bir inceleme. Anadolu Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 123-155.
  • Konstantinos, T., & Paida, S. (2020). Refugee education coordinators in the Greek educational system: Their role as mediators in refugee camps. International Journal of Modern Education Studies, 4(2), 81-109.
  • Law on Foreigners and International Protection [Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanun] (2013, 11 April). Resmî Gazete. (Sayı: 28615). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6458.pdf
  • Le Pichon, E., Cummins, J., & Vorstman, J. (2021). Using a web-based multilingual platform to support elementary refugee students in mathematics. Journal of Multilingual and Multicultural Development. Advanced online publication.
  • Levine, S. C., Suriyakham, L. W., Rowe, M. L., Huttenlocher, J., & Gunderson, E. A. (2010). What counts in the development of young children’s number knowledge? Developmental Psychology, 46(5), 1309-1319. https://doi.org/10.1037/a0019671.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publications.
  • Martin, D. B. (2009). Researching race in mathematics education. Teachers College Record, 111(2), 295-338.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th edition). Josseybass.
  • Miller, J. (2009). Teaching refugee learners with interrupted education in science: Vocabulary, literacy and pedagogy. International Journal of Science Education, 31(4), 571–592. https://doi.org/10.1080/09500690701744611.
  • Nieto, S., & Bode, P. (2008). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education. Pearson. OECD (2016). PISA 2015 results (Volume 1). Excellence and equity in education. OECD Publishing.
  • Oikonomidoy, E., & Karam, F. J. (2020). Funds of identity and language development: the case of a Syrian refugee-background child. International Journal of Early Years Education, 28(2), 122-135. https://doi.org/10.1080/09669760.2020.1765086.
  • Ördek İnceoğlu, S., Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2017). Suriyeli ebeveynler ile okul öncesi dönemde aile katılımı uygulamaları [Paper presentation]. 5. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Özoruç, N., & Dikici Sığırtmaç, A. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin mülteci çocukların eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 237-258.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods (4th edition). Sage.
  • Pellizzoni, S., Apuzzo, G. M., De Vita, C., Agostini, T., Ambrosini, M., & Passolunghi, M. C. (2020). Exploring EFs and math abilities in highly deprived contexts. Frontiers in Psychology, 11, 383.
  • Susperreguy, M. I., Di Lonardo Burr, S., Xu, C., Douglas, H., & LeFevre, J. A. (2020). Children’s home numeracy environment predicts growth of their early mathematical skills in kindergarten. Child Development, 91(5), 1663-1680. https://doi.org/10.1111/cdev.13353.
  • Szente, J., Hoot, J., & Taylor, D. (2006). Responding to the special needs of refugee children: Practical ideas for teachers. Early Childhood Education Journal, 34(1), 15–20. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0082-2.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayınları.
  • Temel, Z. F., Ördek İnceoğlu, S., & Gürgah Oğul, İ. (2017). Suriyeli mülteci çocukların göç sonrası uyum süreci [Paper presentation]. 5. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Temporary Protection Regulation [Geçici Koruma Yönetmeliği] (2014, 22 October). Resmî Gazete (Sayı: 29153). https://www.goc.gov.tr/kurumlar/goc.gov.tr/evraklar/mevzuat/Gecici-Koruma.pdf
  • Tucker, R. (1999). A global perspective on bilingualism and bilingual education. ERIC Digest. ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics, Center for Applied Linguistics. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED435168.pdf
  • Valencia Mazzanti, C., & Karslı-Çalamak, E. (2022). “Kind of interrupting”: teachers of young children understanding mathematics learning and linguistic diversity. International Journal of Qualitative Studies in Education, 35(2), 210-227.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press.
  • Yaylacı, F. G., Serpil, H. & Yaylacı, A. F. (2017). Paydaşların gözünden mülteci ve sığınmacılarda eğitim: Eskişehir örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22, 101-117.
  • Yazıcı, Z., & Temel, Z. (2011). İki dilli ve tek dilli çocuklarda dil gelişimi okuma olgunluğu ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 145-158.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Gürgah Oğul 0000-0002-0419-4776

Nur Hilal Telli 0000-0002-8821-1472

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 20 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 17 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürgah Oğul, İ., & Telli, N. H. (2023). Preschool Teachers’ Opinions on the Mathematics Learning Process of Immigrant Children. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 408-428. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1228637