The purpose of this study is to examine the views and behaviors of parents of preschool children about their use of technology. This study was designed as a qualitative design. Participants were selected from convenience sampling, one of the purposeful sampling types. The participants comprised 29 parents of children studying in kindergartens and preschools in the Central District of Burdur Province in 2022-2023. Data were collected through semi-structured interviews and analyzed using the descriptive analysis method. The findings were explained under the themes of the duration of children's use of technology, time restrictions, children's reactions to these restrictions, various methods applied by parents against these reactions, and the measures they took to restrict technology. Findings showed children are intertwined with technology, technology should be used within the controls, children react to time restrictions, parents have some methods of agreement against these reactions, they resort to techniques such as deprivation of technology in case of failure to reach an agreement, their children should comply with the predetermined time, they followed the content in general, and benefit from some programs or were present with their children while creating content.
Technology use preschool period 2 parents’ view parents’ behavior qualitative design
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların ebeveynlerinin teknoloji kullanımına ilişkin görüş ve davranışlarını incelemektir. Bu çalışma nitel bir desen olarak tasarlanmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme türlerinden biri olan kolayda örnekleme yoluyla seçilmiştir. Katılımcılar, 2022-2023 yıllarında Burdur İli Merkez İlçedeki anaokulu ve anasınıflarında öğrenim gören 29 çocuğun ebeveyninden oluşmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, çocukların teknolojiyi kullanma süreleri, zaman kısıtlamaları, çocukların bu kısıtlamalara tepkileri, ebeveynlerin bu tepkilere karşı uyguladıkları çeşitli yöntemler ve teknolojiyi kısıtlamak için aldıkları önlemler temaları altında açıklanmıştır. Bulgular, çocukların teknoloji ile iç içe olduğunu, teknolojinin kontroller dahilinde kullanılması gerektiğini, çocukların zaman kısıtlamalarına tepki gösterdiğini, ebeveynlerin bu tepkilere karşı bazı anlaşma yöntemleri olduğunu, anlaşma sağlanamaması durumunda teknolojiden mahrum bırakma gibi tekniklere başvurduklarını, çocuklarının önceden belirlenen zamana uyması gerektiğini, genel olarak içerikleri takip ettiklerini ve bazı programlardan faydalandıklarını ya da içerik oluşturulurken çocuklarının yanında bulunduklarını göstermiştir.
Teknoloji kullanımı okul öncesi dönem ebeveyn görüşü ebeveyn davranışı nitel desen
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 1 |