Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte günümüz bilgi çağı olarak adlandırılmaktadır. İnsanlar merak ettikleri her konuya ilişkin bilgiye çok kolay bir şekilde ulaşmaktadır. Süreçlere ilişkin belirsizlikler insanlarda kaygıya neden olmaktadır. Bu çalışma hizmet kalitesini anlamak ve ölçmek üzere Parasuraman vd. (1985) tarafından geliştirilen beş hizmet kalitesi boyutuna ek olarak bilgilendirme boyutunun hizmet kalitesi açısından önemini araştırmak üzere yapılmıştır. Çalışmada bilgilendirme boyutunu test etmek üzere, icra daireleri ve sosyal yardım hizmetleri olmak üzere iki farklı alanda yapılmış araştırma sonuçlarına yer verilmiştir. Yapılan analizler bilgilendirmenin hizmet kalitesi açısından önemini ortaya koymaktadır. Günümüz işletmeleri yoğun rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek için bir yandan maliyetleri minimize etmeye çalışırken diğer taraftan müşteri memnuniyetini sağlamak üzere ürün kalitesini sürekli artırmaya çalışmaktadır.
Hizmet kalitesi Bilgilendirme İcra daireleri Sosyal yardımlar
Along with the developments on information and communication technologies, today is called information age. People can easily reach the knowledge about every subject they are curious about. Uncertainties about the processes cause concern in people. In addition to the five service quality dimensions developed by Parasuraman et al.(YEAR) to understand and measure service quality, this study was conducted to investigate the importance of the “information” dimension. In the study, results of research conducted in two different areas, namely the executive offices and social welfare services, were used to test the information dimension. Analyzes made indicate the importance of “information” in terms of service quality
Diğer ID | JA86UJ55FA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 3 |