Yerli ve yabancı turistler tarafından sıklıkla tercih edilen Eminönü’nde önemli bir sokak lezzeti olan balık ekmek; destinasyon kimliğinin oluşmasında ve destinasyonun pazarlanmasında önemli bir çekicilik unsurudur. Bu araştırma İstanbul’da oldukça fazla turist ağırlayan bir semt olan Eminönü’nde balık ekmek tüketen tüketicilerin deneyim öncesi, deneyim sırasında ve deneyim sonrası davranışlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak tüketicilerden sokak lezzetleri tüketim alışkanlıkları, balık ekmek yemeye iten motivasyonlar, balık ekmek tüketimi sonrası davranışlar ve balık ekmek yeme davranışları hakkında veri toplanmıştır. Görüşme formunda sorulan her bir soru için alınan cevaplar incelenmiş ve bu doğrultuda bazı tema ve alt temalar oluşturularak içerik analizi ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmada Eminönü’nde balık ekmek tüketen kişilerin genel olarak sokak yiyeceklerini sık sık tercih ettiği, balık ekmeğin de sokak lezzetleri içerisinde önemli bir yerinin olduğu, lezzet ve fiziki çevrenin kalitesi nedenleri ile Eminönü’nü tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bir arkadaşı, eşi veya akrabası ile gelen katılımcıların balık ekmek deneyimi sonrası memnun oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Bu nedenle kendi sosyal çevrelerine de bu deneyimi yaşamaları için tavsiyede bulunacaklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar, sokak lezzetlerine ilişkin hijyen ve temizlik ile ilgili bazı endişe ve tereddütlerini de paylaşmışlardır. Araştırmanın sonuçları dikkate alınarak bazı öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.