İşitme duyusu, görme engelli bireylerin çevrelerini algılamaları, nesneleri tanımaları ve diğer bireylerle iletişimde bulunmalarına katkı sağlayan en önemli ve en aktif duyularıdır. Görme engelli bireylerin eğitiminde işitme duyusunun en aktif kullanıldığı ve dinleme becerisinin geliştiği alan müzik eğitimidir. Müzik eğitiminde geliştirilen beceriler diğer eğitim alanlarında da kalıcı davranışlar kazandırmaktadır. Bu yüzden görme engelli ilköğretim okullarında verilen müzik eğitiminin niteliği, yöntemi, içerik zenginliği bireylere istendik davranış kazandırmada etkin rol oynamaktadır. Bu araştırma; görme engelli ilköğretim okullarındaki müzik öğretmenlerinin müzik dersi sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmeyi ve bu alana ilişkin mevcut durumu saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Bu bağlamda nitel bir araştırmadır. Araştırma için gerekli veriler Ankara’da Mitat Enç Görme Engelliler İlköğretim Okulu ve Göreneller İlköğretim Okulu’ndaki müzik öğretmenleri ile görüşme yapılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; görme engelliler ilköğretim okullarında görme engelli öğrencilerin yanı sıra çift engelli, zihinsel engelli öğrencilerin birlikte eğitim gördükleri, bu durumun ders sayısında yetersizliğe neden olduğu ve öğrenci başarısını olumsuz etkilediği saptanmıştır. Ayrıca çalgı dersleri için Braille notasıyla yazılmış metot ve kaynak olmadığından öğretmen ve öğrencilerin dersleri kendi imkanlarıyla yürüttükleri gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |