Amaç:
Bu araştırma, Ege Üniveristesi (Bornova-İzmir) kampüsündeki farklı fakültelerde
eğitim gören lisans öğrencilerinin sosyo-ekonomik ve demografik özelliklerini
ortaya koymak ve kırmızı et tüketim tercihlerini etkileyen özellikleri belirlemek
amacıyla yapılmıştır.
Materyal:
Araştırmanın ana materyalini, Ege Ünivesitesinin farklı fakültelerinde okuyan
lisans öğrencilerinden anket yoluyla elde edilen orijinal veriler
oluşturmaktadır. Ege Üniversitesinde 2019 yılı itibariyle 34.986 öğrenci
kayıtlı durumdadır. Halen üniversiteye bağlı 16 fakülte bulunmakta ve kayıtlı
öğrencilerin yaklaşık %85’i bu fakültelerde eğitim görmektedir. Araştırmada
üniversiteye kayıtlı toplam öğrenci sayısı anakitle kabul edilmiş ve oransal örnekleme
ile 380 öğrenci kapsama alınmıştır.
Bulgular:
Ankete katılanların %92.4’ünün kırmızı et tükettiği, %12.9’unun ise tüketmediği
saptanmıştır. Kırmızı etin hayvan türlerine göre tüketim tercihi sırası; sığır
(%95.4), koyun (%37.1) ve keçi (%12.9) dir. Gençler, eti, kıyılmış et (%61.8),
parça et (%58.1) ve kemikli et (%33.3) olarak almayı tercih etmektedir. Kırmızı
eti, sebze yemeklerinin içinde (%69.2), ızgara (%66.4), fırında (%40.5) ve
haşlama (%18.8) olarak tükettilmektedir. Kırmızı et satın alımında hijyen
(%82.6), tazelik (%82.3), temizlik (%81.8) ve güvenilirlik (%72.4) öne çıkan
özelliklerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |