Amaç: Sürdürülebilir bir yaşam tarzının geliştirilmesi ve toplum tarafından benimsenmesinin sağlanmasında yüksek öğrenim kurumlarındaki uygulamaların etkisi büyük önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı Ege Üniversitesi Yerleşkesi’sinde çalışmakta olan akademik kadronun sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir yerleşke hakkında temel bilgi seviyesini ve kişisel düşüncelerini irdelemektir.
Materyal ve Metod: Bu çalışmada, üniversitenin yönetimi ve eğitiminde daha etkin olduğu düşünüldüğü için Ege Üniversitesi Yerleşkesindeki 215 akademik personelle yüz yüze görüşmelerle anket çalışması yapılarak, sürdürülebilir yerleşkeler hakkındaki temel bilgileri ve düşünceleri irdelenmiştir.
Bulgular: Yapılan anket çalışması sonucunda, katılımcıların %44,3 oranında sürdürülebilir yerleşke hakkında bilgi sahibi olduğu, %83,8’nin sürdürülebilir yerleşke uygulamalarını desteklediği, %88,9’nun insan ve çevre için faydalı bulmaktadır. Katılımcıların %15,7’si sürdürülebilir yerleşke uygulamalarını yüksek maliyetli bulmakta ve %77,9 oranındaki katılımcılar bu uygulamaların uzun vadede ekonomik tasarruf sağlayacağını düşünmektedir. Katılımcıların %93,2’si Yeşil yerleşkelerde çalışmanın çalışma verimini artırdığını düşündüklerini belirtmişlerdir. Katılımcıların verdikleri cevaplar cinsiyetlerine, yaşlarına, unvan ve kadrolarına, fakültelerine ve çalışma sürelerine göre gruplandırıldığında; yaş, fakülte dışında diğer gruplarda istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir.
Sonuç: Yapılan analizler sonucunda, katılımcıların sürdürülebilir yerleşke hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, konu ile ilgili bilgi düzeylerinin yaş ve fakültelerine bağlı olarak istatistiksel anlamda değişiklik gösterdiği saptanmıştır. Sürdürülebilirlik kavramı hakkında bilgilendirici çalışmalar yapılması gerektiği önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 57 Sayı: 3 |