Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin, okul yönetimine katılımları konusunda, okul öncesi eğitim öğretmenleri ve okul yöneticilerinin görüş ve önerilerini incelemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul Çekmeköy’de görevli 25 okul yöneticisi ve 30 okul öncesi eğitim öğretmenidir. Araştırmaya katılan öğretmenler ve okul yöneticilerinin görüşleri, gönüllülük esasına göre, yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda, ilkokullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin, okul yönetimine katılımlarının yetersiz olduğu görülmüştür. Araştırma bulgularına göre, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin okul yönetimine katılımları teşvik edilerek yetki alanları genişletilmelidir. Ayrıca, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kariyer gelişimleri desteklenmeli, yüksek lisans yapmaları özendirilmelidir. İlkokulların yönetim kadrosunda okul öncesi eğitim alanından mezun öğretmenlerin olması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
The purpose of this study is examining the views and suggestions of the school principals and pre-school education teachers about participation in the school management. Qualitative research method has been used in this study. The participants of the research are 25 school principal and 30 pre-school education teacher working in official primary schools in Çekmeköy-İstanbul.The views of the teachers and the principals participated in the research have been obtained by the help of semi-structured interview form on a volunteer basis. As a result of the examination, it has been concluded that pre-school education teachers working in the primary schools are insufficient of participation in the school management. According to the findings of the research, the pre-school teachers’ participation in the school management should be encouraged and their realm of authority should be extended. Also the career development of pre-school education teachers should be supported and they should be incentivized to take master degree. It has been concluded that the teachers who graduated from the pre-school teaching department should be in the managerial staff of the primary schools.
Participation pre-school education decision making school management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 30 |