Bu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıf öğrencilerinin güzel sanatların görsel sanatlar alanına yönelik tutumlarını belirlemeye yöneliktir. Bunun için araştırmada, Wilson Sanders ve Michael Stuckhardt’ın geliştirmiş oldukları “Wilson-Stuckhardt Art Attitude Scale/Wilson-Stuckhardt Güzel Sanatlar Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfına devam eden toplam 135 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin Wilson-Stuckhardt Güzel Sanatlar Tutum Ölçeğinde yer alan olumlu ifadelere katıldıkları, olumsuz ifadelere ise, katılmadıkları belirlenmiştir.
The aim of this study is to evaluate 2 th grade students’ of the department of classroom teaching attitudes towards the fine arts, visual arts field. For this study, the scale developed by Wilson Sanders and Michael Stuckhard “Wilson-Stuckhardt Art Attitude Scale/Wilson-Stuckhardt Fine Arts Attitude Scale” were used. The study group consist of 135 students who attend 2nd class of department of elementary school in the2010-2011 academic year faculty of education Dicle and Gazi Universities. In the analysis of the data; t-test, analysis of varience and Sheffe test were used. According to the findings of the study, students participate in positive statements in the Wilson-Stuckhardt Fine Arts Attitude Scale however not participate in negative statements. In addition, this study determined that students’ attitudes related to visiul arts were not differentiated according to ‘university’ and ‘high school’ variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |