Bu çalışmada harmanlanmış öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışma; 2009-2010 öğretim yılı II. yarıyılında, Diyarbakır ili Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi’ne devam eden 107 öğrenci- deney grubu 47; kontrol grubu 60- ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler bir web sitesi aracılığıyla (www.e-biyoloji.net) harmanlanmış öğrenme yöntemine uygun olarak işlenirken; kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri aracılığıyla işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (Cronbach Alpha=0,94) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarının istatistiksel olarak anlamlı ölçüde değişmediği ortaya çıkartılmıştır.
The present study aims to determine the effect of the blended learning model on high school students’ attitudes towards biology course. Among the experimental models, the pretest-posttest control group model was used in the study. The study was carried out with 107 students (47 of whom were in the experimental group, and 60 of whom were in the control group) attending Nevzat Ayaz Anatolian High School in Diyarbakır in Spring Term of the academic year of 2009-2010. In the experimental group, the courses were taught based on the blended learning model via a website (www.e-biyoloji.net), while in the control group, the courses were taught based on traditional teaching methods. A Biology Attitude Scale (Cronbach Alpha=0,94) were used as the data collection tool. For the analysis of the data, mean scores, independent t-test were used. The research results revealed that there was no significant difference between experimental and control groups with respect to students’ attitudes towards the biology course.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |