Araştırmanın amacı, ailelerin eğitim sürecine katılımına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ili İncesu merkezinde bulunan ilköğretim okullarındaki öğretmenler oluşturmaktadır (n=150). Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmış, veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmaya göre ailenin eğitime katılımı öğrencinin gelişimi ve akademik başarısını artırırken, katılım, istenen düzeyde değildir. Bu durum öğretmenin performans ve motivasyonu olumsuz etkilemekte, öğrencilerde davranış ve disiplin sorunları, akademik başarısızlık, yalnızlık gibi sorunlar ortaya çıkarmaktadır. Eğitim, kültür, ekonomik düzeyin düşük olması, yoğun iş temposu, aile içi sorunlar vb. aile katılımını engellemektedir. Aile katılımını arttırmak için toplantı, konferans, ev ziyareti ve aileyi içine alan eğitsel-soysal faaliyetler düzenlenmelidir.
Research aims to identify teacher views on parental participation in educational processes. Study utilizing a survey model used qualitative research methods. Working group was comprised of primary school teachers in Incesu, Province of Kayseri in 2009-2010 educational year (n=150). Interview forms were used as data collection tools and data was analyzed with content analysis technique. Study findings show that while parent participation increases the development and academic achievement of students, level of participation is not at the desired level, affecting teacher performance and motivation negatively and introducing behavioral problems, discipline issues, academic failure, reluctance, loneliness and insecurity in students. Factors that hamper parental participation in educational processes are education, culture, low socio-economic levels, heavy workloads and domestic problems etc. Meetings, conferences and social-educational activities for families and home visits should be organized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |