Bu çalışmanın amacı; kavram haritaları ile yapılan fen ve teknoloji öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları üzerine geleneksel yöntemlere kıyasla ne derece etkili olduğunu araştırmaktır. Çalışmada 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Bismil Cumhuriyet İÖO’nda öğrenim gören ve ön test sonuçlarına göre başarı düzeyleri birbirine denk olarak belirlenen 7. sınıf A ve B Şubeleri öğrencileri yer almıştır. Geleneksel öğretim metodu ile öğretim yapılan şube, kontrol grubu ve kavram haritaları ile öğretim yapılan şube deney grubu olarak belirlenmiştir. “İç Salgı Bezlerimiz” Başarı Testi, her iki gruba farklı iki öğretimin etkisini karşılaştırmak için, ön-son test olarak uygulanmıştır. İstatistiksel değerlendirmede t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlık düzeyinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, kavram haritaları ile yapılan öğretimin geleneksel öğretim metoduna göre yapılan öğretime göre daha etkili olduğu, öğrenmenin deney grubunda daha kalıcı olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study, to research teaching of science and technology made with the concept maps, on students' academic achievement compared to traditional methods to what extent effective. As the study group, 2010-2011 academic year, Diyarbakir / Bismil Cumhuriyet Elementary school students, which according to pre-test results, achievement levels are determined to be equivalent to each other 7th class A and B, are selected. This two groups, experimental and control groups, have been formed from the students who take part in the research. While the teaching in the control group has been based on lecturing, teaching in the experimental group has been based on concept maps. “Internal Secretion Glands” achievement Test, which 1-week pre-test and at the end of a 1-week teaching as a final test was applied, study continued for three weeks. The obtained data, assessed at the SPSS-17. To statistical evaluation t-test technique has been used. The obtained results assessed at the level of 0.05 significant. At the end, students instructed through concept maps are more successful than the ones who have been instructed through traditional methods, and learning is more permanent in the experimental group.
Science and Technology Concept Maps Internal Secretion Glands
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 17 |