BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6–8. SINIFLARDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN BAZI KAVRAM YANILGILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2009, Sayı: 13, 97 - 112, 01.12.2009

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim 6-8. sınıflardaki matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları ve eksik algılamalar saptandı ve nedenleri tartışıldı. Bununla ilgili olarak, ilköğretim 6-8. sınıflarda en az 10 yıllık matematik öğretmenlerinin önerileri alındı. Öğretmenlik uygulaması derslerinin sınıflarda gözlemleri yapılarak, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerine; öğretmenlerin vermiş oldukları öneriler doğrultusunda, konularla ilgili kavramları anlamaları, işlem bilgileri ve bunlarla ilgili mantıksal bir ilişki kurabilmelerine dönük bir ölçme yapıldı ve sonuçları yorumlandı. Ayrıca bazı ders kitapları da incelenerek, kavram yanılgılarına neden olabilecek durumlar saptandı.

Kaynakça

  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi, Bursa: Alfa Akademi Bas. Yay. Dağ. Ltd.Şti.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karaçay, T. (2007). Bilime Yabancı Sanat, Ankara.
  • PISA. (2007). “Uluslar Arası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programı Ulusal Ön Rapor”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Ankara.
  • Türnüklü, A., Altun, A., Çataloğlu, E., Küçükturan, G., Bağcı Kılıç, G., Gür, H., Kahyaoğlu, H., Çakan, M., Başer, M., Erdur Baker, Ö., Olkun, S., Akbaba Altun, S., Toluk Uçar, Z.(2005). Güncel Gelişmler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim, Ankara: Anı Yayıncılık.

A Study on Some Misperceived Concepts in the Teaching of Mathematics in 6th-8th Grades

Yıl 2009, Sayı: 13, 97 - 112, 01.12.2009

Öz

In this study, we identified some misperceived concepts and incomplete perceptions in the teaching of Mathematics in Sixth, Seventh and Eighth grades, and discussed possible reasons. To shed light on the subject, we asked about the suggestions of teachers with minimum ten years of teaching experience in these grades. We observed teaching practicum classes, and based on the suggestions given to Sixth, Seventh and Eighth grade students by their respective teachers, we constructed a measure about the understanding of concepts, operation knowledge and establishing logical links between the subjects, and the results were interpreted. Moreover, after analyzing some coursebooks, possible situations that might lead to misperceived concepts were identified.

Kaynakça

  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi, Bursa: Alfa Akademi Bas. Yay. Dağ. Ltd.Şti.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karaçay, T. (2007). Bilime Yabancı Sanat, Ankara.
  • PISA. (2007). “Uluslar Arası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programı Ulusal Ön Rapor”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Ankara.
  • Türnüklü, A., Altun, A., Çataloğlu, E., Küçükturan, G., Bağcı Kılıç, G., Gür, H., Kahyaoğlu, H., Çakan, M., Başer, M., Erdur Baker, Ö., Olkun, S., Akbaba Altun, S., Toluk Uçar, Z.(2005). Güncel Gelişmler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim, Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Küçük

Barış Demir

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Küçük, A., & Demir, B. (2009). İLKÖĞRETİM 6–8. SINIFLARDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN BAZI KAVRAM YANILGILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 97-112.