BibTex RIS Kaynak Göster

MARMARA ÜNİVERSİTESİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİSAYARLA İLGİLİ ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2008, Sayı: 11, 101 - 114, 01.12.2008

Öz

Bu araştırma ile Marmara Üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli ilişkisel taramadır Araştırmanın sonuçları şunlardır: Bilgisayara ilişkin öz-yeterlilik algısı puanları erkek öğrencilerin lehine, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin lehine, anne eğitim durumu lise ve üniversite mezunu olanların lehine, baba eğitim durumu lise ve yüksek lisans mezunu olanların lehine, sosyo-ekonomik düzeyi 1501-2500 yeni Türk lirası arası ve 2501- 3500 yeni Türk lirası arası olanların lehine, bilgisayara sahip olanların lehine, 7-8 yıl ve 11-12 yıl arası bilgisayarı kullanmaya başlayanların lehine, bilgisayarı günde 2-5 saat arası kullananların lehine anlamlı fark belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Algan, E.C.(2006). “Özel Okullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Öz-Yeterlilikleri Ve Derslerinde Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akkoyunlu ,B.; Orhan, F (2003).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki, [Online], The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), indirilmiştir. adresinden 02.07.2008 tarihinde
  • Akkoyunlu, B.; Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 241-10.
  • Aşkar, P.; Umay, A.(2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlilik Algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21:1-8.
  • Bandura, A. (1994). Self Efficacy. Encyclopedia of human behavior, Encyclopedia of mental health, Academic Pres. 4, 71–81, [Online], Retrieved on 21 April 2007, at URL: http://www.des.emory.edu/mfp/Bandura1994EHB.pdf .
  • Bandura, A. (1999). A social Cognitive Theory Of Personality. İn Pervin&John (Ed.), Handbook Of Personality, New York, Guilford Publications, 2, 154-196, [Online], Retrieved on 21 April 2007 at URL: http://www.des.emory.edu/mfp/Bandura1999HP.pdf.
  • Karasar, N.(1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McMillan, J.H.; Schmacher, S.(1993). Research education a conceptual introductıon (3th Ed.). New York, NY : Harper Collins College Publishers.
  • Schunk, D. H. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: motivational and informational effects, Journal of Educational Research, (September/October, 78), [Online], Retrieved on 02 July-2008, at URL: http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=7&hid=115&sid=32ee10e1-a3d1-47d1-a27a- 406d4661a6f5%40sessionmgr108 .
  • Schunk, D. H. (1990). Goal Setting and Self-Efficacy During Self –Regulated Learning., Educational Psychologist, (Winter 25), 71-86. [Online], Retrieved on 02 July-2008, at URL: http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=7&hid=15&sid=32ee10e1-a3d1-47d1- a27a-406d4661a6f5%40sessionmgr108.
  • Seferoğlu, S.(2005). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayara Yönelik Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Eğitim Araştırmaları, Yıl:5, Sayı:19, 89–101.
  • Yılmaz, M.;Gerçek, C.; Köseoğlu, P.;Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 278-287.

A Study on the Self-Efficacy Perceptions of Classroom Teacher Candidates at Marmara University Concerning Their Computer Skills

Yıl 2008, Sayı: 11, 101 - 114, 01.12.2008

Öz

This research aimed to examine the self-efficacy levels of classroom teacher candidates in Marmara University concerning their computer skills. The research model used in the research was relational scanning. Results of the research are as follows. A meaningful difference was found regarding the self-efficacy perception scores on computer skills in these groups: male students, 3rd and 4th grade students, students whose mother has a high school or university education, students whose father has a high school or master’s education, students whose family has a monthly income level between 1501-2500 YTL or between 2501-3500 YTL, students who have a computer, students who have been a computer user for 7-8 years or 11-12 years, and students who generally use a computer for 2 and 5 hours a day.

Kaynakça

  • Algan, E.C.(2006). “Özel Okullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Öz-Yeterlilikleri Ve Derslerinde Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akkoyunlu ,B.; Orhan, F (2003).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki, [Online], The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), indirilmiştir. adresinden 02.07.2008 tarihinde
  • Akkoyunlu, B.; Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 241-10.
  • Aşkar, P.; Umay, A.(2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlilik Algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21:1-8.
  • Bandura, A. (1994). Self Efficacy. Encyclopedia of human behavior, Encyclopedia of mental health, Academic Pres. 4, 71–81, [Online], Retrieved on 21 April 2007, at URL: http://www.des.emory.edu/mfp/Bandura1994EHB.pdf .
  • Bandura, A. (1999). A social Cognitive Theory Of Personality. İn Pervin&John (Ed.), Handbook Of Personality, New York, Guilford Publications, 2, 154-196, [Online], Retrieved on 21 April 2007 at URL: http://www.des.emory.edu/mfp/Bandura1999HP.pdf.
  • Karasar, N.(1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McMillan, J.H.; Schmacher, S.(1993). Research education a conceptual introductıon (3th Ed.). New York, NY : Harper Collins College Publishers.
  • Schunk, D. H. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: motivational and informational effects, Journal of Educational Research, (September/October, 78), [Online], Retrieved on 02 July-2008, at URL: http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=7&hid=115&sid=32ee10e1-a3d1-47d1-a27a- 406d4661a6f5%40sessionmgr108 .
  • Schunk, D. H. (1990). Goal Setting and Self-Efficacy During Self –Regulated Learning., Educational Psychologist, (Winter 25), 71-86. [Online], Retrieved on 02 July-2008, at URL: http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=7&hid=15&sid=32ee10e1-a3d1-47d1- a27a-406d4661a6f5%40sessionmgr108.
  • Seferoğlu, S.(2005). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayara Yönelik Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Eğitim Araştırmaları, Yıl:5, Sayı:19, 89–101.
  • Yılmaz, M.;Gerçek, C.; Köseoğlu, P.;Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 278-287.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Barış Çetin

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çetin, B. (2008). MARMARA ÜNİVERSİTESİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİSAYARLA İLGİLİ ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 101-114.