Bu araştırma ile Marmara Üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli ilişkisel taramadır Araştırmanın sonuçları şunlardır: Bilgisayara ilişkin öz-yeterlilik algısı puanları erkek öğrencilerin lehine, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin lehine, anne eğitim durumu lise ve üniversite mezunu olanların lehine, baba eğitim durumu lise ve yüksek lisans mezunu olanların lehine, sosyo-ekonomik düzeyi 1501-2500 yeni Türk lirası arası ve 2501- 3500 yeni Türk lirası arası olanların lehine, bilgisayara sahip olanların lehine, 7-8 yıl ve 11-12 yıl arası bilgisayarı kullanmaya başlayanların lehine, bilgisayarı günde 2-5 saat arası kullananların lehine anlamlı fark belirlenmiştir.
This research aimed to examine the self-efficacy levels of classroom teacher candidates in Marmara University concerning their computer skills. The research model used in the research was relational scanning. Results of the research are as follows. A meaningful difference was found regarding the self-efficacy perception scores on computer skills in these groups: male students, 3rd and 4th grade students, students whose mother has a high school or university education, students whose father has a high school or master’s education, students whose family has a monthly income level between 1501-2500 YTL or between 2501-3500 YTL, students who have a computer, students who have been a computer user for 7-8 years or 11-12 years, and students who generally use a computer for 2 and 5 hours a day.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 11 |