Bu araştırmanın amacı, okul
öncesi çocukların (60-72 aylık) sosyal yetkinlik ve davranış durumlarının bazı değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde düzenlenmiştir. Çalışma grubunu bağımsız
anaokullarına devam eden 139 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sosyal Yetkinlik ve
Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği” (sosyal yetkinlik,
kızgınlık-saldırganlık, anksiyete-içe dönüklük alt boyutunda) kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen
verilerin analizinde; Kolmogorov-Smirnov (K-S) Testi sonucunda veri normallik ön koşulunu sağlamadığı için
nonparametrik testlerden Mann- Whitney U testi ve Kruskal
Wallis-H testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre çocukların
cinsiyet, kardeş sayısı, anne-baba eğitim durumu değişkeninin sosyal yetkinlik
alt ölçek puan ortalamalarında anlamlı bir farklılık yarattığı; çocukların
anne-baba yaş, okul öncesine devam süresi değişkenin ise sosyal yetkinlik alt
ölçek puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık
yaratmadığı belirlenmiştir. Çocukların anne-baba yaş değişkenine göre
kızgınlık-saldırganlık puanlarında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ancak
anksiyete-içe dönüklük alt ölçek puan ortalamalarında anlamlı bir farklılaşma
olmadığı tespit edilmiştir. Diğer yandan cinsiyet, kardeş sayısı, anne-baba
eğitim durumu ve okul öncesine devam süresi değişkeninin kızgınlık-saldırganlık
ve anksiyete-içe dönüklük alt ölçek puan ortalamalarında ise istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılaşma yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 37 |