Yıl 2020,
Sayı: 37, 1 - 7, 19.06.2020
Hakan Sağsöz
,
İbrahim Ümit Yapıcı
,
Aydın Ketani
,
Sennur Ketani
,
Berna Saruhan
,
Mehmet Erdem Akbalık
,
Özkan Ünver
,
Feray Altan
,
Duygu Neval Sayın İpek
,
Simten Yeşilmen Alp
Proje Numarası
VETERİNER.17.014
Kaynakça
- Altuğ, N. , Özdemir, N. , Muz, D. , Seyidoğlu, N. , Can, M. F., Erdoğan, S. , Muz, M. N , Özbezek, M. F. (2018). Veteriner fakültesi öğrencilerinin bazı uygulama dersleri ile ilgili görüşleri: Anket çalışması. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7, 83-90.
- Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
- Bıkmaz, H.,F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz-yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161.
- Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25.Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
- Köseoğlu, P ve Soran, H. (2006). Biyoloji öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (30), 159-165 .
- Küçükaslan, Ö., Erdoğan, S., & Bulut, İ. (2018). Turkish undergraduate veterinary students’ attitudes to use of animals and other teaching alternatives for learning anatomy. Journal of Veterinary Medical Education, 46(1), 116-127.
- Mısırdalı,H., Yücel, S. ve İnce, H.H. (2005). Genel Biyoloji Laboratuvarı Ders Kitabı. Dicle Üniversitesi Rektörlüğü, Diyarbakır.
- Tümer, E.İ., Miran, B. ve Birinci A. (2010). Atatürk Üniversitesi’ne kayıtlı öğrencilerin öğretim üyelerinden beklentilerini etkileyen faktörlerin analizi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 41(2), 129-135.
- Uzel, N., Dikmen, E. H., Yılmaz, M. ve Gül, A. (2011). Fen ve teknoloji ile biyoloji öğretmen adaylarının mikroskop kullanımında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların nedenlerinin belirlenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications’da sunulan bildiri. Antalya-Türkiye, 27-29 Nisan.
- Ünal Baş, A. (2013). Mikroskop kullanımında ortaöğretim öğrencilerinin öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yeşilyurt, S. (2004). Biyoloji ve fen bilgisi öğretmen adayları ile lise öğrencilerinin biyoloji laboratuvarlarında mikroskop çalışmalarına dair bilgi düzeyleri üzerine bir araştırma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 83-103.
- YÖK (2006). Türkiye’nin Yüksek Öğretim Stratejisi (Taslak Rapor). Ankara.
Veteriner Fakültesi Öğrencilerinin Mikroskop Kullanımına Yönelik Öz yeterlik İnançlarının Belirlenmesi
Yıl 2020,
Sayı: 37, 1 - 7, 19.06.2020
Hakan Sağsöz
,
İbrahim Ümit Yapıcı
,
Aydın Ketani
,
Sennur Ketani
,
Berna Saruhan
,
Mehmet Erdem Akbalık
,
Özkan Ünver
,
Feray Altan
,
Duygu Neval Sayın İpek
,
Simten Yeşilmen Alp
Öz
Bu araştırmada Veteriner Fakültesi öğrencilerinin mikroskop kullanımına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2018-2019 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde öğrenim gören 77’si kadın, 119’u erkek olmak üzere toplam 196 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ünal Baş (2013) tarafından geliştirilen “Mikroskop Kullanımında Öz yeterlik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; %, frekans, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; öğrencilerin ölçeğin geneline ilişkin aldıkları toplam puan ortalamalarına göre (116,72) öz yeterlik inanç düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir.
Destekleyen Kurum
Dicle Üniversitesi
Proje Numarası
VETERİNER.17.014
Teşekkür
Bu çalışma, Dicle Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (DÜBAP) tarafından VETERİNER.17.014 numarası ile desteklenerek Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde yürütülen proje kapsamında yapılmıştır.
Kaynakça
- Altuğ, N. , Özdemir, N. , Muz, D. , Seyidoğlu, N. , Can, M. F., Erdoğan, S. , Muz, M. N , Özbezek, M. F. (2018). Veteriner fakültesi öğrencilerinin bazı uygulama dersleri ile ilgili görüşleri: Anket çalışması. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7, 83-90.
- Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
- Bıkmaz, H.,F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz-yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161.
- Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25.Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
- Köseoğlu, P ve Soran, H. (2006). Biyoloji öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (30), 159-165 .
- Küçükaslan, Ö., Erdoğan, S., & Bulut, İ. (2018). Turkish undergraduate veterinary students’ attitudes to use of animals and other teaching alternatives for learning anatomy. Journal of Veterinary Medical Education, 46(1), 116-127.
- Mısırdalı,H., Yücel, S. ve İnce, H.H. (2005). Genel Biyoloji Laboratuvarı Ders Kitabı. Dicle Üniversitesi Rektörlüğü, Diyarbakır.
- Tümer, E.İ., Miran, B. ve Birinci A. (2010). Atatürk Üniversitesi’ne kayıtlı öğrencilerin öğretim üyelerinden beklentilerini etkileyen faktörlerin analizi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 41(2), 129-135.
- Uzel, N., Dikmen, E. H., Yılmaz, M. ve Gül, A. (2011). Fen ve teknoloji ile biyoloji öğretmen adaylarının mikroskop kullanımında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların nedenlerinin belirlenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications’da sunulan bildiri. Antalya-Türkiye, 27-29 Nisan.
- Ünal Baş, A. (2013). Mikroskop kullanımında ortaöğretim öğrencilerinin öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yeşilyurt, S. (2004). Biyoloji ve fen bilgisi öğretmen adayları ile lise öğrencilerinin biyoloji laboratuvarlarında mikroskop çalışmalarına dair bilgi düzeyleri üzerine bir araştırma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 83-103.
- YÖK (2006). Türkiye’nin Yüksek Öğretim Stratejisi (Taslak Rapor). Ankara.