Bu araştırmanın amacı öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemisi sürecinde derslere EBA platformu ve EBA TV üzerinden devam etmek zorunda kalmanın öğrenciler açısından avantaj ve dezavantajları ile öğrencilerin bağımsız araştırma yapma ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 2020-2021 eğitim öğretim yılında Elazığ ili Kovancılar ilçesinde görev yapan 18 öğretmenin görüşü alınmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Katılımcıların bakış açılarını ortaya çıkarmak amacıyla görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada ulaşılan öğretmen görüşleri betimsel analiz yöntemine uygun olarak kodlara ayrılmış, akabinde bu kodların hangi temaların altında yer aldığı belirlenmiştir. Analizler sonucunda öğretmenler eğitimin sürdürülebilirliği ve teknoloji kullanma becerilerinin artması gibi faktörleri EBA platformu ve EBA TV’ye ilişkin avantajlar, teknolojik imkânsızlık ve altyapı yetersizliği gibi faktörleri ise dezavantajları olarak ifade etmişlerdir. Öğretmenler teknolojiye erişim ve teknoloji kullanma yeterliğinin artmasının öğrencilerin bağımsız araştırma yapma becerilerine olumlu etkileri olduğunu, imkansızlık, düşük motivasyon ve bilgi kirliliğinin ise bu becerileri olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin bu süreçte dersleri takip etmek zorunda kalmaları ve sorumluluk bilinçlerinin artmasının öz-düzenleme becerilerini olumlu etkilediğini, ancak teknolojik imkânsızlıklar ve rol-modellerinin olmaması gibi faktörlerin öz-düzenleme becerilerini olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Araştırmanın sonucunda pandemi sürecinin olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi için bazı öneriler geliştirilmiştir.
covid-19 eğitim bilişim ağı bağımsız araştırma öz-düzenleme durum çalışması
The study aim is to determine the advantages and disadvantages of having to attend classes on the EBA platform and EBA TV during the Covid-19 pandemic period, and the effect on students' independent research and self-regulation skills. To achieve this goal, the views of 18 teachers working in Kovancılar district of Elazig province in the 2020-2021 academic year were asked with the semi-structured interview form prepared by the researchers. The views collected in the research were divided into codes with content analysis, and then the themes containing these codes were determined. As a result of the analysis, they expressed the factors such as the sustainability of education and the increase in technology use skills of teachers as advantages of EBA platform and EBA TV and factors such as technological impossibility and lack of infrastructure as its disadvantages. It has been stated that increasing the ability to access technology and use technology has positive effects on students' ability to conduct independent research, while impossibility, weak motivation, and information pollution negatively affect these skills. It was stated that students' having to follow lessons and the increase in their awareness of responsibility positively affect their self-regulation skills, but factors such as technological impossibilities and lack of role-models negatively affect their self-regulation skills. The codes and themes in question are visualized and presented with the word cloud. Finally, some suggestions have been developed to minimize the negative effects of the pandemic period.
covid-19 education information network independent research self-regulation case study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |