Bu araştırmanın amacı, örnek olay yöntemi temelli öğretim uygulamasının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık becerilerinin gelişimini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma, araştırma amaçlarına uygun olarak nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İstanbul-Sancaktepe’de bulunan bir devlet okulunda 5. sınıfa devam eden 30 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, ön ve son uygulama anketi, sınıf içi ses kayıtları, öğrenci ürünleri ve öğrenci günlüklerinden elde edilmiştir. Veriler içerik ve betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Analiz sonucunda uygulamanın ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık becerilerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Bu kapsamda örnek olayların analiz sürecinde ortaya çıkan sınıf içi iletişim kayıtlarının ve öğrenci ürünlerinin analiz edilmesiyle örnek olay yöntemi temelli öğretim uygulamasının internetin gündelik yaşama olan etkilerine, sanal ortamdan doğru ve güvenilir bilgiye nasıl ulaşılabileceğine, sanal ortamdan elde edilen bilgilerin güvenilirliğini sorgulamaya ve bilimsel etiğe ilişkin öğrencilerin bilgi ve farkındalıklarını önemli ölçüde geliştirdiği tespit edilmiştir.
sosyal bilgiler vatandaşlık eğitimi dijital vatandaşlık dijital vatandaşlık becerileri
Kıymetli hocam Doç. Dr. Ahmet KATILMIŞ 'a teşekkürlerimi sunuyorum.
In this research, it is aimed to reveal how the case study method can be used to develop the digital citizenship skills of primary school 5th-grade students. The study was conducted in the qualitative research method fitted in the purpose of research. The participants of the research were determined according to the purposive sampling method. The research was conducted with 30 students in the 5th grade of a public school in Istanbul Sancaktepe in the spring term of the 2021-2022 academic year. The research data include pre and post surveys, in-class audio recordings, activity worksheets, student diaries tools. The data were analyzed by the content and descriptive analysis method. By analyzing the data, the practices based on the case study method in general positively affected the development of the digital citizenship skills of primary school 5th-grade students. In this context, by analyzing the classroom communication records and student outputs that emerged during the analysis of the case studies, information about the effects of the case method-based teaching application on the daily life of the internet, how to access accurate and reliable information from the virtual environment, and questioning the reliability of the information obtained from the virtual environment were determined.
social studies citizenship education digital citizenship digital citizenship skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 43 |