It has been stated that there is a positive correlation between self-efficacy and life satisfaction. Self-compassion was hypothesized as a moderating variable that influences the relationship between self-efficacy and life satisfaction. It was proposed that teachers' self-compassion can positively impact their perceptions and beliefs about self-efficacy, leading to increased life satisfaction. Based on this information, the aim of this study was to examine the moderating role of self-compassion in the relationship between teachers' self-efficacy and levels of life satisfaction. The study utilized the Teacher Sense of Self-Efficacy Scale-Short Form, Life Satisfaction Scale, and Adult Self-Compassion Scale. A total of 358 teachers completed the scales. The data were analyzed using the SPSS 25.0 software package. To test the moderating role of self-compassion in the effect of teachers' self-efficacy on life satisfaction, the bootstrap technique was applied using the Process Macro, and regression analysis was conducted. The analysis revealed that teachers' self-efficacy was high, life satisfaction was at a medium level, and self-compassion was close to a high level. A positive and significant relationship was found among the three variables. Finally, it was determined that self-compassion had a moderating effect on the relationship between teachers' self-efficacy and life satisfaction.
Öz yeterlik ile yaşam doyumu arasında pozitif bir ilişki bulunduğu belirtilmektedir. Öz merhametin, öz yeterlik ve yaşam doyumu arasındaki bu ilişkiye katkı sağlayan düzenleyici bir değişken olabileceği tahmin edilmektedir. Öğretmenlerin öz merhametli olmasının, onların öz yeterlik algılarını ve inançlarını olumlu yönde etkileyebileceği ve bununla birlikte öz merhametin yaşam doyumunu arttırıcı bir işlev gösterebileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmada öğretmenlerin öz yeterlik ile yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkide öz merhametin düzenleyici rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Öğretmen Öz Yeterlik Algısı Ölçeği-Kısa Formu, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Yetişkin Öz Merhamet Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler 358 öğretmen tarafından doldurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin öz yeterlik düzeylerinin yaşam doyumlarına etkisinde öz merhametin düzenleyici rolünün test edilmesi için Process Makro üzerinden bootstrap tekniği kullanılmış ve regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda öğretmenlerin öz yeterliklerinin yüksek düzeyde, yaşam doyumlarının orta düzeyde ve öz merhametlerinin yüksek düzeye yakın olduğu bulunmuştur. Üç değişken arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Son olarak, öğretmenlerin öz yeterlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkide öz merhametin düzenleyici etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 43 |