The purpose of this research is to determine the preschool teachers' experiences with Web 2.0 tools. The basic qualitative research design, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 14 volunteer participants, who are determined by criterion sampling and snowball sampling methods, which are among the purposive sampling methods, working as preschool teachers in the kindergartens and using Web 2.0 tools in classroom activities. In collecting research data, an interview form consisting of ten questions, prepared with a semi-structured interview technique, was utilized. The descriptive analysis method was used in the analysis of the research data. According to the findings obtained from the research, it has been concluded that preschool teachers consider the use of Web 2.0 tools important in classroom activities and use them frequently. Furthermore, Web 2.0 tools were found to have a positive effect on students' classroom performance. However, inadequacies in technological infrastructure were also identified.
Bu araştırmanın amacı, sınıfında Web 2.0 aracı kullanan okul öncesi öğretmenlerinin sürece ilişkin deneyimlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kar topu örnekleme yöntemleriyle belirlenmiştir. Araştırma, İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan resmi ilkokullara bağlı ana sınıflarında okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan ve sınıf içi etkinliklerde Web 2.0 araçlarını kullanan gönüllü 14 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle hazırlanan ve on sorudan oluşan görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi etkinliklerde Web 2.0 araçlarının kullanımını önemli gördükleri ve bunları sıklıkla kullandıkları, Web 2.0 araçlarının öğrencilerin sınıf içi performanslarına olumlu yönde etki ettiği ancak okullarda teknolojik alt yapı yetersizlikleri olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Öğretmenleri Web 2.0 Araçları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı 44 |