Abstract
Amaç: Bu çalışma, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meme kanserine ilişkin inanç ve tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, 2018-2019 Akademik yılında Kastamonu Üniversitesi Taşköprü Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören kız öğrencilerle (N:255) tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Verilerin toplanmasında “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Champion’un Meme Kanseri ve Taramalarına İlişkin Sağlık İnanç Modeli Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalaması 19,74±18,4 ve %48,6’sı Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik bölümündedir. Öğrencilerin sağlık inanç ölçeği alt boyutlarından aldıkları puanlar incelendiğinde; yarar algılarının yüksek, duyarlılık, ciddiyet/önemseme, engel ve sağlık motivasyonu algılarının düşük olduğu belirlenmiştir. Kendi kendine meme muayenesi yapan öğrencilerin kendi kendine meme muayenesi yapmayan öğrencilere göre yarar ve güven/öz etkililik algıları yüksek, engel algıları düşüktür (p<0,01).
Sonuç: Öğrencilere yönelik müfredat programlarına sağlığı koruma davranışlarına ilişkin eğitimlerin eklenmesi önerilebilir