Etkili ve
verimli bir öğretimde öğrencilerin bireysel özelliklerinin ve farklılıklarının
öneminin bilinmesi öğretim sürecinin en temel ve önemli unsurlarından birini
oluşturmaktadır. Aynı zamanda,
bireylerin bilgiyi ele alış biçimlerinin, yani epistemolojik
inançlarının ve öğrenme stillerinin nasıl olduğunun bilinmesi de önemlidir. Fen
bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama
becerileri, epistemolojik inançları ve öğrenme stillerinin incelendiği bu
araştırmada Sakarya Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakülteleri’nde
Fen Bilgisi Eğitimi programında öğrenim görmekte olan toplam 370 öğretmen adayı
ile çalışılmıştır. Araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli
kullanılarak yürütülmüştür. Bilimsel Epistemolojik İnanç Ölçeği, öğrenme
stillerinin belirlenmesi için Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve sorgulama
algılarının belirlenmesi için Sorgulama Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç
olarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenleri
yönünden epistemolojik inançları ve sorgulama becerilerinin farklılık
göstermediği, öğrenim görülen üniversite açısından sorgulama becerileri ve
epistemolojik inançlarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Aynı zamanda
değiştirici öğrenme stiline sahip
fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin diğer öğrenme
stillerine sahip fen bilgisi öğretmen adaylarından anlamlı düzeyde yüksek
olduğu belirlenmiştir.
Knowing the individual characteristics
of students and their differences
constitutes one of the most basic and important elements of the teaching
process in an effective and sufficient
teaching. Furthermore, it is also
important to detemine that knowledge of
the ways in which individuals handle information, that is, epistemological
beliefs and learning styles. In this research, a total of 370 preservice
science teachers, who were enrolled in the science education program at Sakarya
University and Atatürk University Faculty of Education, Inquiry skills,
epistemological beliefs and learning
styles were examined. Research was conducted using survey model of descriptive
research methods . The Scientific Epistemological Beliefs Scale was used to
determine the epistemological beliefs, The Kolb Learning Style Inventory was
used to determine the learning styles, and the Inquiry Skills Scale was used to
determine the inquiry perceptions. As a result, it was determined that there is
no significant difference between preservice science teachers’ epistemological
beliefs and inquiry skills in terms of
class level and gender variables but
there was a significant difference between the inquiry skills and
epistemological beliefs in terms of the university in which they were educated.
At the same time, it was determined that inquiry skills of preservice science
teachers’ with transformative learning style were significantly higher than those with other learning styles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | August 19, 2017 |
Acceptance Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |