BibTex RIS Cite

Türkiye’de Üstün Yetenekliler ve Üstün Zekâlılar Alanında Yapılmış Akademik Çalışmaların Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 113 - 135, 07.12.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.05095

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekâlılar alanında yapılmış akademik çalışmaların ne düzeyde olduğunu saptamaktır. Bu araştırmada nitel araştırma kapsamında değerlendirilen belge/doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamını, üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler ile ilgili yapılmış tüm tez, makale, bildiri, kitap ve internet kaynakları oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine YÖK tez merkezindeki ilgili tezler, ULAKBİM resmi sitesinde yer alan makaleler, üniversitelerin kütüphanelerindeki kataloglar ve internetteki arama motorları kullanılarak ulaşılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler kullanılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, en çok çalışma bildiri alanında, en az çalışma ise doktora tezi alanında yapılmıştır. Yazıldıkları üniversiteye bakıldığında en fazla yüksek lisans ve doktora tezleri İstanbul Üniversitesi bünyesinde çıkarılmıştır. En fazla çalışılan yüksek lisans tezleri, durum saptamayı konu alan tezler olurken, en fazla doktora tez çalışması, üstün zekâlıların ve üstün yeteneklilerin eğitimini konu alan tezler olmuştur. Makaleler konu dağılımlarına göre incelendiğinde en fazla makale, durum saptamayla ilgili olurken en fazla bildiri, üstün yetenekliler ve üstün zekâlıların eğitimi alanında olmuştur.

References

  • Akarsu, Füsun. (2004). Üstün Yetenekliler. I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı, 23-25 Eylül 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi: 127-154.
  • Akkutay, Ülker. (1984). Enderun Mektebi. Ankara: Gazi Üniversitesi Basın-Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Ataman, Ayşegül. (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler. Özel Eğitim (Edt. S. Eripek), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1018.
  • Çağlar, Doğan. (2004). Üstün Zekâlı Çocukların Özellikleri. I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı 23-25 Eylül 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi: 111-126
  • .
  • Enç, Mitat. (2005). Üstün Beyin Gücü. Ankara. Gündüz Eğitim Yayınları.
  • Ergin, Osman. (1977). Türk Maarif Tarihi. c. 1-2, İstanbul.
  • İsfendiyaroğlu, Fethi. (1952). Galata Sarayı Tarihi. İstanbul
  • Karasar, Niyazi. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. bs. Ankara: Nobel Akademi.
  • Koçu, Reşat Ekrem. (1964). Yeniçeriler. İstanbul.
  • Levent, Faruk. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Marland, S. P. (1972). Education of Gifted and Talented. Report tor he Congress of the United States by the U.S. Commissioner of Education Washington, DC: US Goverment Printin
Year 2015, Volume: 5 Issue: 2, 113 - 135, 07.12.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.05095

Abstract

References

  • Akarsu, Füsun. (2004). Üstün Yetenekliler. I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı, 23-25 Eylül 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi: 127-154.
  • Akkutay, Ülker. (1984). Enderun Mektebi. Ankara: Gazi Üniversitesi Basın-Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Ataman, Ayşegül. (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler. Özel Eğitim (Edt. S. Eripek), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1018.
  • Çağlar, Doğan. (2004). Üstün Zekâlı Çocukların Özellikleri. I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı 23-25 Eylül 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi: 111-126
  • .
  • Enç, Mitat. (2005). Üstün Beyin Gücü. Ankara. Gündüz Eğitim Yayınları.
  • Ergin, Osman. (1977). Türk Maarif Tarihi. c. 1-2, İstanbul.
  • İsfendiyaroğlu, Fethi. (1952). Galata Sarayı Tarihi. İstanbul
  • Karasar, Niyazi. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. bs. Ankara: Nobel Akademi.
  • Koçu, Reşat Ekrem. (1964). Yeniçeriler. İstanbul.
  • Levent, Faruk. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Marland, S. P. (1972). Education of Gifted and Talented. Report tor he Congress of the United States by the U.S. Commissioner of Education Washington, DC: US Goverment Printin
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Gökhan Güçin

Şahin Oruç

Publication Date December 7, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Güçin, G., & Oruç, Ş. (2015). Türkiye’de Üstün Yetenekliler ve Üstün Zekâlılar Alanında Yapılmış Akademik Çalışmaların Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5(2), 113-135. https://doi.org/10.17984/adyuebd.05095

                                                                                                                                                                                                                                                      
by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0