Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının iki boyutta vektörlerde toplama ve çıkarma sorularını çözerken yapmış oldukları hatalar tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bu soruları
çözerken kullanmış oldukları yöntemlerde belirlenmiştir. Çalışmaya 120 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Bunlardan 43’ü erkek 77’si kızdır. Bu çalışmada tarama araştırması düşünülerek veriler
toplanmıştır. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen adaylarının iki boyutta vektörlerde toplama ve çıkarma konusundaki bilgilerini ölçen bir başarı testi dağıtılmıştır. Bu testte öğretmen adaylarına 4 soru sorulmuştur ve bu soruların cevaplarına göre öğretmen adaylarının iki boyutta vektörlerde toplama ve çıkarma sorularını çözerken yapmış oldukları hatalar belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının çoğunlukla yapmış oldukları hatalar; bileşke vektörün bulunup büyüklüğünün hesaplanmaması, bileşke vektörün koordinatlarının bulunup kendisinin çizilmemesi, vektörün bir skalerle yanlış çarpılması, vektörün başka bir yere aynı büyüklükte ya da yönde taşınmaması ve vektörün dik bileşenlerinin yanlış belirlenmesidir.
In this study, the mistakes that pre-service primary school teachers make while solving the questions about the addition and subtraction of the vectors in two dimensions were identified. In addition, the methods that the pre-service teachers used while solving these questions were elicited. 120 pre-service primary school teachers participated in this study. Of these 43 were males and 77 were females. Considering the survey research, the data was collected in this study. The achievement test that was prepared by the researcher to measure the pre-service teachers’
knowledge about the addition and subtraction of the vectors in two dimensions was distributed. In this test, four questions were asked to the pre-service teachers and the mistakes that they made in the addition and subtraction of the vectors in two dimensions were elicited based on their answers to these questions. The mistakes that the pre-service teachers made were as follows; finding the resultant vector but not calculating its magnitude, finding the coordinates of the resultant vector but not drawing it, multiplying the vector with scalar wrong, not carrying the vector to another area with same magnitude and direction, and determining the components of the vector wrong.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2016 |
Submission Date | October 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 3 |