Research Article
BibTex RIS Cite

SUNUM YAPMA BECERİLERİNİN ÇOK YÜZEYLİ RASCH ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2016, Volume: 16 Issue: 4, 1853 - 1864, 02.01.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı öğrenci sunumlarına ait akran değerlendirmeleri kullanılarak puanlayıcı, ölçüt ve sunum becerilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile analizini yapmaktır. 2015-2016 eğitimöğretim yılında eğitimde ölçme ve değerlendirme yüksek lisans dersini alan 6 öğrenci araştırma grubunu oluşturmaktadır. Öğrenciler sunum becerilerini kendileri ve akranları tarafından,
araştırmacının puanlama kriterlerini belirlediği değerlendirme formunu kullanarak yapmışlardır. Analizler sonucunda puanlayıcıların katılık ve cömertlikleri bakımından ayrıldıkları, öğrencilerin konuyu sunmada ilgi çekici materyal kullanmadıkları, verilen sürelere bütün katılımcıların uydukları belirlenmiştir. Sonuç olarak çok yüzeyli Rasch ölçme modelinin öğrenci performansını belirlemede kullanılabilecek alternatif ölçme modeli olduğu örneklenmiştir.

EVALUATION OF PRESENTATION SKILLS BY USING MANY FACETS RASCH MODEL

Year 2016, Volume: 16 Issue: 4, 1853 - 1864, 02.01.2016

Abstract

The purpose of this study is to analyze the presentation skills of students, criterions and rater severity/lenienty by using peer assessment by the help of many facets Rasch measurement model. 6 MA students were participated as rater and presenter to the study during the fall semester of 2015- 2016 school years in the Measurement and Evaluation in Education course. Students are evaluated themselves and their friends using “Presentation Skills Evaluation Form”. The results of the study demonstrated that raters are separated in terms of severity and leniency. Also students did not use interesting materials in their presentations but they obeyed time restrictions. As a result, many facet Rasch measurement model is an alternative model for evaluating student performances.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Alper Köse

Hatice Gonca Usta

Alperen Yandı

Publication Date January 2, 2016
Submission Date December 7, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Köse, İ. A., Usta, H. G., & Yandı, A. (2016). SUNUM YAPMA BECERİLERİNİN ÇOK YÜZEYLİ RASCH ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1853-1864.