Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının üçgenlerle ilgili yaptıkları tanımları ve doğru üçgen tanımını oluşturmak için yaptıkları tartışmaları incelemektir. Adayların üçgenleri etkili bir şekilde anlamaları ve öğrenmelerinde başlangıç adımı olan ürettikleri üçgenlerin tanımlarını incelemeleri ve eksiklerini giderilerek doğru tanımı oluşturmaları sağlanmalıdır Böylelikle, üçgen tanımının anlaşılması üçgenlere ait özelliklerin ve teoremlerin öğrenilmesine katkıda bulunabilir. Bu amaçla, çalışmanın katılımcılarını amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen İlköğretim Matematik Öğretmenliği programına kayıtlı üçüncü sınıf 22 ortaokul matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama süreci, yazılı dokümanların toplanması ve toplu sınıf tartışmalarının metin haline dönüştürülmesinden oluşmaktadır. Bu verilerin analizinde de içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların oluşturdukları tanımların kritik özelliklerin tamamını içermediği ve bazen de bu özelliklerin doğru bir şekilde ilişkilendirilemediği görülmüştür. Fakat tartışma sürecindeki bu eksiklik ve hataların fark edildiği ve istenilen doğru üçgen tanımının oluşturulabildiği gözlemlenmiştir.
The purpose of this study was to examine the definitions of triangles made by preservice middle school mathematics teachers (PMSMT) and whole class discussion in which they engage in to form correct triangle definition. In this respect, the initial effort of examination of definitions of triangles produced by them and composition of correct triangle definition removing the errors in order to understand and learn the concept of triangles should be provided. Hence, learning the properties of and theorems about triangles might be encouraged by understanding triangle definitions. Based on the purpose of this study, the participants were composed of 22 junior PMSMT enrolling the department of elementary mathematics education selected by purposive sampling strategy. The data collection process included artifact collection and transcripts of whole class discussions. The data were analyzed by content and descriptive analysis techniques. According to the findings of this study, it was observed that the triangle definitions produced by PMSMT did not state all of the critical attributes of triangles by relating them appropriately. However, it could be stated that they formed correct triangle definition sufficiently in whole class discussion period by emphasizing correct parts, identifying their errors and modifying them.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2016 |
Submission Date | December 7, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 4 |