Matematik
eğitiminde öğrenen merkezli eğitimin önemli unsurlarından birisi etkinlik
temelli öğrenmedir. Bu doğrultuda etkinlikler matematiği öğrenme-öğretme
sürecinin temel yapıtaşları olarak görülebilir. Etkili öğrenme etkinliklerinin
özellikleri, yapısı ve hangi amaçla tasarlandığı önemli konular arasında yer
almaktadır. Ayrıca etkinlik türlerinin
ve sınıflandırmasının neler olduğunun bilinmesi önemli görülmektedir. İlgili
alan yazında etkinlik türleri ve sınıflandırılmaları farklı kuramsal
yaklaşımlar ve çerçeveler açısından ele alındığı belirlenmiştir. Ancak
özellikle matematiksel etkinliklere yönelik yapılan çerçeve ve
sınıflandırmalarda amaç, bilişsel süreçler, matematiksel yeterlikler ve
becerilerin odak noktada olduğu söylenebilir. Bu çalışmada matematiksel öğrenme
etkinliklerine yönelik önemli konulardan biri olan etkinliklerin türleri ve
sınıflandırılması üzerinde durulacaktır. Çünkü matematik öğretmenlerinin
etkinlik türleri arasındaki farklılıkları anlamaları ve özellikle öğretim
amaçları ile öğrencileri için daha uygun etkinlikleri seçebilmeleri
önemlidir. Bu doğrultuda, bu çalışmada
etkinlik türleri; amaç, bilişsel süreçler, matematiksel yeterlik ve beceriler
açısından incelenecektir. Bu farklı türlerdeki matematik öğrenme etkinliklerini
somutlaştırmak amacıyla fonksiyon kavramına yönelik örneklemeler yapılacaktır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |