Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 3
boyutlu yazıcılar ve bu yazıcılar aracılığıyla alınan modellere ilişkin görüşlerini
ve öğretmen adaylarının bakış açısıyla bu modellerin sosyal bilgiler dersine katkısını
saptamaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak olgubilim
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı
örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeden yararlanılmıştır. Bu kapsamda
araştırma, 2015-2016 güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği Programında öğrenim gören ve “Sosyal Bilgiler Ders Kitabı
İncelemeleri” dersinde 3 boyutlu yazıcıyla ilişkilendirilmiş ders planı
hazırlayan 20 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.
Verilerin analizinde tümevarımsal analiz yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma
sonucunda öğretmen adayları, üç boyutlu yazıcıları soyutu somuta dönüştüren, öğrenme-öğretme
sürecini destekleyecek materyalleri kullanışlı bir biçimde üretilebilen, üçüncü
boyutu öğrenme-öğretme sürecine katan, dokunma duyusunu harekete geçiren ve bu
bağlamda kolaylık sağlayan devrimsel bir teknoloji olarak tanımlanmıştır. Öğretmen adaylarının 3 boyutlu yazıcılar ve
bu yazıcılar aracılığıyla alınan modellerin sosyal bilgiler dersine katkılarına
yönelik değerlendirmelerinde de “soyuttan
somuta dönüşüm” etkisi ön plana çıkmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda
öğretmen adaylarının, 3 boyutlu yazıcılar konusunda bilgi ve deneyim
kazanmalarına yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | September 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |