Bu araştırmanın amacı, Eğitim Bilimleri alanında yayınlanmış,
lisansüstü tezlerin, ilgili istatistiksel analize dayalı olarak, sahip
oldukları varsayımların test edilme durumlarının değerlendirilmesidir. Betimsel
araştırma modelinde olan bu çalışmada, Türkiye’de 2015, 2016 ve 2017 (Eylül
ayına kadar) yıllarında Eğitim Bilimleri Enstitüleri tarafından yayınlanmış ve
Ulusal Tez Merkezi üzerinden erişimine izin verilmiş 95 lisansüstü tez
incelenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan tez inceleme formu ile
toplanan veriler frekans ve yüzde değerlerinden yararlanarak analiz edilmiştir.
Elde edilen bulgular doğrultusunda istatistiksel analizlerin gereği olan
varsayımların yeterli derecede incelenmediği görülmüştür. Özellikle normallik,
varyans homojenliği ve doğrusal ilişki varsayımlarının daha az sayıda eksiksiz
ve doğru şekilde test edildiği, diğer taraftan örneklem büyüklüğü varsayımının
diğer varsayımlara göre daha fazla sayıda eksiksiz ve doğru şekilde test
edildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |