Bu çalışmanın amacı İlahiyat
Fakültesi öğrencilerinin üniversitelerimizde gittikçe yaygınlaşan yaz
okullarından ders almalarının temel sebeplerini ve bu uygulamayla ilgili
görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel tarama modeli kullanılmış,
veriler betimsel ve ilişkisel analize tabi tutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin
yaz okulunda ders almalarının temel sebebinin son sınıf ders yoğunluğu azaltmak
ve alttan kalan dersleri vermek olduğu, yaz okulunu bir fırsat olarak
gördükleri ve kaldırılmasına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. Bununla
birlikte yaz okulunda güz ve yaz dönemindeki motivasyonu bulmakta
zorlandıkları, yazın ders almaktan sıkıldıkları, yaz okulunun verimliliği
noktasında da kafaların kısmen karışık olduğu gözlenmiştir. Ayrıca yaz okulunun
öğrencilerde kolay ders geçme ve kolay yüksek not alma hususlarında kısmi bir
beklenti oluşturduğu ve bu beklentinin erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre
anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yaz okulunun devam
etmesinin öğrenci için faydalı bir uygulama olduğu, ancak derslerin
verimliliğini ve öğrenci motivasyonunu arttırmak için öğrenciyi aktif kılacak
bir sürecin işletilmesinin gerekliliği değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | December 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |