Teknolojinin getirdiği yenilikler kapsamında öğretmenlerin de nitelik
ve yeterliliklerini güncel tutması ve geliştirmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın
amacı da Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu (ISTE) tarafından
öğretmenler için yayınlanan standartlar çerçevesinde ortaokul öğretmenlerinin
bu standartları nasıl tanımladıklarını ve standart göstergelerini kendi
eğitim-öğretim faaliyetlerinde nasıl, ne oranda ve hangi uygulamalar ile
yansıttıklarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada çoklu metot yaklaşımı kullanılmış
olup açık uçlu survey araştırmasına 64 öğretmen; yarı yapılandırılmış
görüşmeler ise 5 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel
istatistik ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Katılımcıların eğitim
teknolojileri standartlarına yönelik tanımlamalarında farklı sonuçlar elde
edilmiş olup, öğrenen, işbirlikçi ve tasarımcı standartlarına yönelik tanımları
öne çıkmaktadır. Göstergelere ait bulgular da öğretmenlerin farklı düzeyde ve
uygulamalar ile eğitim-öğretim faaliyetlerinde standartları yansıttıklarına
ulaşılmıştır.
Eğitim teknolojisi standartları öğretmen yeterlilikleri standart göstergeleri teknoloji yeterliliği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 4 |