Online learning opportunities provide students
with a chance to have education regardless of time and space. Accordingly,
prospective teachers should be familiar with the use of social networks for
both their own learning and also for teaching purposes. In this way, they can
utilise social networks efficiently to improve their teaching and the first
step in this is the attitudes. Accordingly, this study aims to unearth
prospective English teachers’ acceptance and use of online social networks for learning
and teaching purposes. 140 prospective English teachers studying at two state
universities in Istanbul and Sakarya in the academic year of 2017-2018 make up
the participants. The participants are selected through convenience sampling.
As for data collection, The Scale of Acceptance and Use of Social Networks for
Learning Purposes, developed by Kuzu-Demir and Akbulut (2017), was used. The
data collected through this scale was analysed using percentage, frequency,
independent sample t-test and variance analysis. The findings are discussed and
evaluated to offer implications for second language teacher training, the use
of social networks for learning purposes and education contexts in general.
Çevrimiçi öğrenme imkanları öğrencilere zaman ve mekan sınırı olmaksızın
eğitim alma şansı sağlar. Dolayısıyla, öğretmen adayları sosyal ağları hem
kendi öğrenmeleri için hem de öğretme amaçları için kullanmayla aşina
olmalıdır. Bu şekilde, onlar kendi öğretme becerilerini geliştirebilirler ve
bunun ilk aşaması da tutumlardır. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce öğretmen
adaylarının sosyal ağların öğrenme ve öğretim amaçları için kullanım ve
kabulünü araştırmayı hedeflemektedir. İstanbul ve Sakarya’daki iki devlet
üniversitesinde 2017-2018 akademik yılında eğitim alan 140 İngilizce öğretmen
adayı bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılar elverişlilik
örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama Kuzu-Demir ve Akbulut’un (2017)
geliştirdiği Çevrimiçi Sosyal Ağların Öğretim Amaçlı Kabul ve Kullanımı Ölçeği
ile yapılmıştır. Bu ölçek ile elde edilen veriler yüzdelik, frekans, bağımsız
örneklem t-testi ve varyans analizi aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgular
ikinci dil öğretmen eğitimi, sosyal ağların öğrenim amaçlı kullanımları ve
genel olarak eğitim bağlamlarına çıkarımlar yapmak için tartışılmış ve
değerlendirilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | May 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: UBEK-2018 |