Alan
yazına göre öğrencilerin programlama dersine dönük akademik başarılarının
bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri tarafından
yordanabileceği düşünülmektedir. Bu çerçevede araştırmanın amacı meslek lisesi
bilgisayar bölümü öğrencilerinin programlama dersi başarılarının bilgisayarca
düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri açısında incelenmesi
olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ili merkezde yer alan meslek liselerinde
öğrenim görmekte olan 248 Bilgisayar Bölümü öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırma verileri bilgisayarca düşünme becerisi ölçeği (µ=0,822),
eleştirel düşünme ölçeği (µ=0,88)
ve problem çözme ölçekleri (µ=0,88),
demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Ayrıca “Paket Programlama”
dersi birinci yazılı sınav sonuçları okul idaresinden alınarak kullanılmıştır.
Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, betimsel analiz, Independent
Samples t Test (bağımsız örneklem t testi), One Way ANOVA (tek yönlü varyans
analizi), korelasyon testi ve regresyon teknikleri kullanılmıştır. Varyans
analizi sonucunda anlamlı çıkan değişkenlerde Scheffe testi, anlamsız çıkan
değişkenlerde ise Games-Howell testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucuna
göre, öğrencilerin bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme
becerilerine ilişkin düzeylerinin genel ortalamasının orta düzeydedir.
Öğrencilerin programlama dersi başarıları bilgisayarca düşünme ve problem çözme
becerileri tarafından anlamlı bir şekilde yordanırken, eleştirel düşünme
becerisi tarafından anlamlı bir şekilde yordanmamaktadır. Bu doğrultuda
öğrencilerin programlamaya dönük akademik başarılarını desteklemek amacıyla
ders etkinlileri içerisinde bilgisayarca düşünme ve problem çözme becerilerini
geliştirmeye dönük etkinliklere de yer verilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)