Sosyal etkileşimi sanal boyutta
temele alan sosyal ağların sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında
kullanılması amaç olarak değişkenlik göstermektedir. Bu değişkenlik, sosyal
bilgiler eğitimi çalışma alanı programlarının hazırlanma sürecinde geniş alan tasarımına
göre bir düzenlemenin yapılmasından kaynaklanmaktadır. Birçok disiplini
içerisinde barındıran sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında, öğrenme
alanlarına bağlı olarak hazırlanan kazanımların etkili ve kalıcı bir şekilde
öğrenciye aktarılması için öğrencinin merkeze alındığı etkinliklere yer
verilmesi önemlidir. Bu etkinlikler aynı mekânsal öğrenme ortamındaki
etkileşimi temele alan etkinlikler olabileceği gibi farklı mekânlardaki
etkileşimde olabilir. Bu etkileşim öğelerinden biri de sosyal ağlardır. Sosyal
ağlar, kullanım amacı olarak öğrenci üzerinde olumlu ve olumsuz yansımaları
olabilecek uygulamalar içermektedir. Bu yansımalardan hareketle yapılan bu
araştırmada, sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında sosyal ağların
kullanılmasına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin algılarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. İnönü Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından normal
araştırma projesi kapsamında desteklenen bu araştırma, nitel araştırma
yaklaşımına dayalı olgubilim modeliyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada çalışma grubu üyelerini, Malatya ve Elazığ il merkezinde milli
eğitim bakanlığına bağlı çeşitli ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup,
verilerin incelenmesinde içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde sosyal bilgiler
öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında sosyal ağların
kullanımına ilişkin farklı algılara sahip oldukları ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |