Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının derslerde bir eğitsel sosyal ağ (Edmodo) kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye’nin batısında bulunan bir üniversitenin eğitim fakültesinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümünün üçüncü sınıfında öğrenim gören 27 öğretmen adayıdır. Katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilip kodlanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının iletişim sağlama, kullanım kolaylığı, kaynaklara ulaşım, ders takibi, öğrenme kolaylığı, bilgiye erişim, geribildirimin hızı, ödev yüklemede kolaylık, sorumluluk bilinci sağlaması açısından derslerde eğitsel sosyal ağ kullanımı hakkında olumlu görüşlerinin olduğu görülmüştür. Çalışmaya katılan öğretmen adayları arayüz ile ilgili sorunlar, internet problemi, amaç dışı kullanım, anında geri dönüt verilmemesi, ödev teslim sorunları ve dosya boyutu sorunu açılarından olumsuz görüşler belirtmişlerdir.
-
-
-
The aim of this study is to determine the opinions of pre-service teachers on the use of an educational social network in lessons. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the study and the data were collected using semi-structured interview method. The study group of the research are 27 pre-service teachers studying in the third year in the department of computer education and instructional technology from a faculty of education at a university located in the west of Turkey. Participants were determined according to the criterion sampling method, one of the purposive sampling methods. The data obtained from the interviews were analyzed and coded by the content analysis method. As a result of the study, it was seen that the pre-service teachers had positive opinions about the use of educational social network in their lessons in terms of communication, ease of use, access to resources, course follow-up, ease of learning, access to information, speed of feedback, ease of submitting homework, and sense of responsibility. However, the pre-service teachers who participated in the study stated negative opinions in terms of interface problems, internet problem, misuse, not giving immediate feedback, problems in submitting homework, and file size problem.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | October 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 4 |