Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemlerini yorumlarken ilgili
kavramsal anlamalarını ve ne tür güçlükler yaşadıklarını incelemektir.
Araştırmaya, Türkiye’de büyükşehirdeki bir devlet üniversitesinin 3. sınıfında
okuyan 162 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından, 2x-3y=19 ……………………………………………….
3x+6y=18
denklem sistemi ile çözülebilen bir gerçek yaşam problemi yazmaları
istenmiştir. Böylece, yazdıkları problemlerle, öğretmen adaylarının denklem
sistemini nasıl analiz ettiklerini ve sistemdeki kavramları nasıl ele
aldıklarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının,
birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemlerini yorumlamada ve ilgili
kavramları anlamlandırmada güçlük yaşadıkları ve bu kavramlarla ilgili önemli
eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir.
Cebir birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemi kavramsal anlama öğretmen adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0