Bu araştırmada
çokkültürlü ülkelerden İsveç, Kanada ve Avustralya’daki çokkültürlü eğitim
politikaları ve öğretmen eğitimi konu alınmıştır. Araştırma betimsel bir
çalışma olup araştırma kapsamında konuyla ilgili bilimsel makaleler ve
çevrimiçi web siteleri taranmıştır. Veriler İsveç, Kanada ve Avustralya
başlıkları altında toplanıp araştırma kapsamında elde edilen bilgiler
düzenlenerek aktarılmıştır. Bu üç ülkenin çokkültürlü eğitim politikaları ve
çokkültürlü öğretmen eğitimi ile ilgili bulgular tartışma bölümünde
birleştirilmiş, yorumlar yapılmış ve genellemelere varılmaya çalışılmıştır.
Bütün bu bilgilerden yola çıkarak çokkültürlü bir toplum olma özelliği taşıyan
İsveç’in çokkültürlülüğü resmi olarak benimseyip eğitim fakültesi programlarına
dâhil etmiş olmasına rağmen uygulamalarında bir takım aksaklıkların olduğundan
bahsedilebilir. Kanada’da da çokkültürlü eğitim politikaları çeşitli belge ve
raporlarla resmi olarak benimsenmiş ve yaygınlaştırılmıştır. Ancak, Eğitim Fakültelerinde
çokkültürlü eğitim dersleri sadece seçmeli ders olarak yer alabilmiş, alandaki
öğretmenler açısından ise sadece çokkültürlülüğü benimseyen yöneticiler ve
öğretmenler bu yönde eğilim göstermişlerdir. Avustralya, 1970’lerden itibaren
çokkültürlülük politikaları izlemeye başlamış olmasına ve eğitim fakültelerinde
de ders olarak çokkültürlü eğitim veriyor olmasına rağmen, gerek öğretmenlerin kendilerini
yetersiz hissetmelerinden dolayı, gerekse pratikte yaşanan bazı sıkıntılardan
dolayı çokkültürlü eğitimin uygulanmasında sıkıntılar yaşanan ülkelerden
biridir. Yapılan incelemeler sonucunda
çok kültürlü olma özelliğine sahip üç ülke de resmi ve yasal olarak
çokkültürlülüğü benimsemiş, bu bağlamda eğitim politikaları geliştirmiştir.
Ancak; çalışmalarda bahsedilen bazı sebeplerden dolayı, üç ülkede de çok
kültürlü eğitim uygulamalarında aksaklıklar görülmüştür.
çokkültürlülük çokkültürlü eğitim öğretmen eğitimi çokkültürlü toplumlar çokkültürlü ülkeler okul deneyimi
In this study, multicultural education policies and
teacher training programs of some multicultural countries, Sweden, Canada and
Australia, are examined. The study is designed as a descriptive research and
scientific articles and online web sites are studied to gather
information. The data is designed under
three main titles as Sweden, Canada and Australia and the multicultural
education policies and teacher training programs are examined in terms of multicultural
education. The findings about these three countries are combined in the
discussion part and some generalizations about the multicultural education are
sought. Considering all these information, although Sweden has accepted
multiculturalism officially and integrated it into the programs of education
faculties, it can be stated that there are some problems in implementations.
Similarly, Canada has published some reports and documents accepting
multiculturalism officially, yet multicultural courses at teacher training
programs are limited to only elective courses. The situation is not different
for Australia, either. Even though Australia has followed multicultural
policies since 1970’s, and even apply them at teacher training programs,
because of both the deficiencies of teachers and some other practical issues,
the country faced problems in education in terms of multiculturalism. In
conclusion, none of the countries could conduct a healthy multicultural
education even though they accepted multiculturalism officially.
multicultural education multiculturalism multicultural societies teacher training education faculty teaching practice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.