In this study, it is aimed to make a compilation for the "character and value education" course taken as an elective or compulsory course within the scope of the renewed undergraduate programs of education faculties. In this context, it is tried to explain what the character education is, and how it should be first. Later, the components of a character education program, objectives, content, learning experiences, and evaluation approaches were examined in detail. Accordingly, character education can be defined as guiding exercises for students to give a strong moral basis to their behavior and to create behavioral forms for their moral values in order to make the society a better place. Character education should be penetrated into all academic, artistic and sportive activities in the school with an interdisciplinary approach. Through character education programs, it is aimed to ensure that students know “good”, feel “good” and realize “good”. There are different opinions about what the content of character education should be, what learning experiences are provided, and what assessment approaches are used within the context of character education. In conclusion, it is thought that this study may be a theoretical reference resource for faculty members, teachers and prospective teachers.
Bu çalışmada eğitim fakültelerinin yenilenen lisans programları kapsamına seçmeli ya da zorunlu ders olarak alınan “karakter ve değer eğitimi” dersi için bir derleme yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle karakter eğitiminin ne olduğu ve nasıl olması gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra karakter eğitimi programlarının bileşenleri olan hedef, içerik, eğitimi durumları ve sınama durumları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Buna göre karakter eğitimi, toplumun daha iyi bir yer haline gelebilmesi için öğrencilere, davranışlarına güçlü birer ahlaki temel kazandırmaları ve edilgen bir durumda bulunan ahlaki değerleri için davranışsal formlar oluşturmaları için gerçekleştirilen rehberlik çalışmaları olarak tanımlanabilmektedir. Karakter eğitimi, disiplinler arası bir yaklaşımla okuldaki tüm akademik, sanatsal ve sportif bütün aktivitelere nüfuz ettirilmelidir. Karakter eğitim programlarıyla, öğrencilerin “iyiyi” bilmeleri, “iyiyi” hissetmeleri ve “iyiyi” gerçekleştirmeleri sağlanmaya çalışılmaktadır. Karakter eğitimin içeriğinin ne olması gerektiğine, karakter eğitimi kapsamında hangi öğrenme yaşantılarının sağlanmasına ve hangi değerlendirme yaklaşımlarından faydalanılmasına ilişkin farklı görüşler bulunmaktadır. Sonuç olarak bu çalışmanın öğretim üyeleri, öğretmenler ve öğretmen adayları için kuramsal bir başvuru kaynağı olabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 |