Problem Durumu: Devlet ve vakıf üniversitelerinde yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının bilgisayara ve bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi.Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı özel ve devlet üniversitelerinde İngilizce dersi veren öğretim elemanlarının genel ve yabancı dil öğretiminde bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesine ve kıyaslanmasına yöneliktir.Yöntem: Bu araştırma, devlet ve özel üniversitelerin yabancı diller yüksek okulunda çalışan öğretim elemanlarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumları arasındaki farklılıkları incelediğinden tarama modeliyle hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Gaziantep’te bulunan devlet ve vakıf üniversiteleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Gaziantep Üniversitesi ve Zirve Üniversitesi oluşturmaktadır. Anket yoluyla elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans analizi ve T-Testinden yararlanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmadan elde edilen bulgularda, Yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının bilgisayarı en fazla e-posta amaçlı, öğrenci kayıtlarını tutmak ve öğrenci notlarını düzenlemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.Özel üniversitede çalışan öğretim elemanlarının devlet üniversitelerinde çalışan öğretim elemanlarına göre daha fazla e-mail kullandıkları ve ders planı hazırlamada bilgisayarı daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir.Öneriler: Geleceğin öğretmenlerinin daha iyi yetiştirilmesinde aralarında dil öğretimin de bulunduğu tüm alanlarda bilgisayar destekli öğretimin gerektiği şekilde yer alması, halen çalışmakta olan eğitimcilerin bu alandaki açıklarını kapatacak önlemlerin alınması, bilgisayar destekli eğitimde kullanılacak materyalin ticari değerinin düşürülerek yaygınlaştırılması gerekmektedir
Problem Durumu: Devlet ve vakıf üniversitelerinde yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının bilgisayara ve bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı özel ve devlet üniversitelerinde İngilizce dersi veren öğretim elemanlarının genel ve yabancı dil öğretiminde bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesine ve kıyaslanmasına yöneliktir. Yöntem: Bu araştırma, devlet ve özel üniversitelerin yabancı diller yüksek okulunda çalışan öğretim elemanlarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumları arasındaki farklılıkları incelediğinden tarama modeliyle hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Gaziantep’te bulunan devlet ve vakıf üniversiteleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Gaziantep Üniversitesi ve Zirve Üniversitesi oluşturmaktadır. Anket yoluyla elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans analizi ve T-Testinden yararlanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırmadan elde edilen bulgularda, Yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının bilgisayarı en fazla e-posta amaçlı, öğrenci kayıtlarını tutmak ve öğrenci notlarını düzenlemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.Özel üniversitede çalışan öğretim elemanlarının devlet üniversitelerinde çalışan öğretim elemanlarına göre daha fazla e-mail kullandıkları ve ders planı hazırlamada bilgisayarı daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Öneriler: Geleceğin öğretmenlerinin daha iyi yetiştirilmesinde aralarında dil öğretimin de bulunduğu tüm alanlarda bilgisayar destekli öğretimin gerektiği şekilde yer alması, halen çalışmakta olan eğitimcilerin bu alandaki açıklarını kapatacak önlemlerin alınması, bilgisayar destekli eğitimde kullanılacak materyalin ticari değerinin düşürülerek yaygınlaştırılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 26 |
Baun SOBED