In traditional learning situations, while students are passive recipients, to be linked to realistic conditions of learning environments allows students to gain real-life experiences. Thanks to the developing teaching technologies, the gap between real life and formal learning at school seems to be decreasing. In order to make sense of what students learn at school, they need to be reconciled with real life, know where, how and why they will be used in real life, and assimilate according to themselves. Learning and environments need to reflect real situations. Designing and implementing authentic learning and environments is also in the forefront of acquiring 21st century skills. For these reasons, this study also provides information about authentic learning, activities, technology support, environments and applications. Original, innovative environments and teaching materials should be developed with authentic learning, and individuals who can make authentic evaluations with applications should be trained. For this reason, teacher training institutions should carry out training programs that focus on this and arrange the technical-physical infrastructure in this direction. Likewise, new arrangements should be made to ensure that teachers currently in service have this knowledge and skills in their in-service training.
Geleneksel öğrenme durumlarında öğrenciler pasif birer alıcı iken, öğrenme ortamlarının gerçekçi durumlarla bağlantılı olması, öğrencilerin gerçek yaşam deneyimleri elde etmesini sağlar. Gelişen öğretim teknolojileri sayesinde, gerçek yaşam ile okuldaki formal öğrenme arasındaki uçurumun gitgide azaldığı görülmektedir. Okulda öğrenilenlerin anlamlı olması için gerçek yaşamla bağdaştırılması, elde ettiği bilgiyi gerçek yaşamda nerede, nasıl ve niçin kullanılacağını bilmesi ve kendine göre özümsemesi gerekmektedir. Öğrenmenin ve ortamların gerçek durumları yansıtması gerekmektedir. Otantik öğrenme ve ortamlarını tasarlamak ve hayata geçirmek 21. yüzyıl becerilerini kazandırma da ön plandadır. Bu sebeplerden dolayı, bu çalışmada, otantik öğrenme, aktiviteleri, teknoloji desteği, ortamları ve uygulamaları hakkında bilgi verilmiştir. Otantik öğrenme ile özgün, yenilikçi ortamlar ve öğretim materyalleri geliştirilmeli ve uygulamalar ile otantik değerlendirmeler yapabilecek bireyler yetiştirilmelidir. Bu sebepten öğretmen yetiştiren kurumların buna ağırlık veren eğitim programlarını gerçekleştirmeli ve teknik-fiziki alt yapıyı bu yönde olacak şekilde düzenlemelidir. Aynı şekilde, halihazırda görev yapan öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerinde bu bilgi ve becerilere sahip olmalarını sağlayacak yeni düzenlemelere gidilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Submission Date | November 26, 2019 |
Acceptance Date | May 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi
Journal of Information and Communication Technologies